tisdag 1 september 2015

Loppislådan som tillfälligt blev ett skåp

Ingen bra bild men patinan syns väl här. Gamla prylar är så roligt att blanda med nya, och jag som har mycket vitt tycker det blir fint att bryta av med lite gammalt och nött.
Innehållet är salt och pepparkar från min mormors mors kök, en dosa snus, skor för placeringskort (tror jag) loppisköp, japanska flaskor, pengabörs från 1970 min egen.
Jag lovade visa skåpet/lådan som jag köpte på loppis härom veckan. Jag har bestämt att ha det på väggen med småprylar i, och jag har inte gjort några eller någon åverkan på det alls. Upphängningen är gjord så att det inte blir några märken om jag nu ångrar mig och vill ha det ståendes/liggandes på ett bord. 
Hyllan är lös och den vilar på medar som är fästa med små små fina möbelspik som är lätta att ta bort.
Egentligen är det en ask med glaslock, och om jag känner mig själv rätt så kommer jag att ändra mig.
Hemmavid

5 kommentarer:

julia sa...

Oj vad kreativt och fiffigt. Snyggt var det också.

Mias Mix sa...

Det blev jättefint!! Men smart att sätta upp på det viset om du ångrar dig och vill ha den som en låda :)

Anonym sa...

Supersnyggt "titt-skåp" :))
/Kerstin A

Anonym sa...

Snyggt jobbat !!CJ

Annette sa...

Vad fint att ha lådan som ett tittskåp! Att man inte ser helt vad som är i det gör att man blir ännu mer nyfiken att titta närmare :)