tisdag 15 september 2015

Stadig

Stadiga fordon var det här. Hujedamej för att använda Emils mors ord. Det här är riktigt stadiga fordon, och jag är glad att de inte behöver användas i något krig. Jag hoppas, verkligen att jag eller mina barnbarn, om jag får några, inte skall behöva uppleva det.
Däremot är det fantastiskt att se dessa fordon i bruk, och se vad de kan åstadkomma. Det borde alla göra någon gång. 
I mina trakter har vi förmånen att ha ett museum ( i Delaryd) som har öppna dagar och där dessa kolosser kör i skogen. Man kan då få en åktur med de fordon man önskar. 
De här är dock privata.
Här var det omflyttning av fordonen och tre man hjälpte till. 
Men vad? 
DU DÄR!
Här är det ju endast två som jobbar och du tittar på. Är du månne arbetsledaren?
Jojo så kan det va.
Själv fikade jag i solskenet, och det var mycket trevligare.

7 kommentarer:

Monica sa...

Härlig bild som att hamna mitt
i "Kellys Hjältar" en av mina
gamla favoritfilmer;-)
Ha det bra

Paula i pörtet sa...

Javisst var det stadiga fordon, terränggående också.
Bara färgsättning gör dem extra stadiga tycker jag..

Lottisen sa...

Verkligen ett stadigt fordon! Låter mysigt med fika i solskenet här öser det ner just nu och det är storm på väg..

ormbunke sa...

Det är inte så lätt att va stadig. Känner mig rätt vilsen har liksom ingen fantasi att skriva till ämnena på bloggen.Men samtidigt längtar jag hit.

Göran sa...

Jag beundrar alla som vårdar alla gamla fordon!

BP sa...

Love it!
Bilden påminner mig faktiskt om gamla ÖB (ÖverskottsBolaget) som sålde ut sdana godingar på 1980-1990-talet här i Stockholm. Köpte aldrig en men dreglar än! Tur att du visar upp några sådana stadiga saker:-)

Marit Johansson sa...

Nu snackar vi stadiga grejer :)