tisdag 8 september 2015

Vilse

Det var inte så lätt att finna ett lämpligt foto till just "vilse" för min del, och tid att ta med kameran på tur idag var inte aktuellt. 
Vilse det kan jag själv känna mig ibland i olika situationer som jag inte hör hemma i, men på den här platsen där fotot är taget känner jag mig väl till mods.
Nåväl det här fotot som jag tog i somras minns jag väl. De stod och talade om olika saker och projekt, och såg ut som om de gått vilse i den småländska lingonskogen. Smågrabbarna i fotot ser än mer vilsna ut så de hade nog virrat bort sig i pannkakan eller om jag skall hålla mig till bären så var de på väg ner i lingonsylten.
Det är faktiskt ganska trevligt att tjuvlyssna lite till folk när man står lite sådär i skymundan med sin kamera. Nu är jag inte sådan att jag står bakom gardinen eller bakom buskarna, och  tjuvlyssnar på människor. Det har jag inte tid med, men om man är ute med sin kamera för att ta foton så kan det hända att jag stannar till, och då kan jag inte annat än lyssna lite lite grand.
Nu skall jag kika på hur vilsna ni andra har varit med era kameror
En goder afton 
Tisdagstema

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är sällan vilse, men någon gång har det hänt, dock händer det mera sällan, nu när man har mobiltelefon...
Yvster

Violen sa...

Fin bild till temat! Småpojkarna ser inte alls ut att trivas, verkar ha virrat bort sig!

Paula i pörtet sa...

Hej, jag hittade dig utan problem. Inte självklart att hitta rätt i cyberrymden, men jag gick inte vilse. Så där många personer som på ditt foto ser jag sällan på en och samma gång, skulle vara på närbutiken en fredag eftermiddag då...Ler

Lottisen sa...

Vilken bra bild du har hittat till temat! Särskilt småkillarna ser vilsna ut. Jag gillar också att observera folk och ibland kan man inte låta bli att tjuvlyssna lite :)

Monica sa...

Ja i dagens Sverige känner även
jag mej lite vilsen i pannkakan.
Nä inte står man bakom gardinen
men om tillfälle ges blir öronen
lite större HIHI
Ha en bra dag

ulla laiho sa...

När du nämner 'bakom gardinen', kommer jag att tänka på min barndoms uppväxt. En granntant stod alltid bakom gardinen och gluttade - så klart vi kallade henne 'Glutta'.

Jag går ofta vilse i mina göromål, särskilt i trädgården. Börjar med en sak, får syn på något annat 'måste bara' och så där håller jag på.

Stare Ström sa...

Skulle vara kul att veta om de fortsatte att vara vilse eller bestämde sig för något!

BP sa...

Hahaha! Det som slår mig mest i det fotot är faktiskt en enda sak - en typiskt stockhomsgrej antar jag: Alla på bilen ser väldigt vilsna ut.Det håller jag verkligen med dig om. Men ingen har en mobil att leka med, vilket de haft här. Så japp, vilse är verkligen rätt ord här;-)

Mias Mix sa...

Ja nog önskar de små killarna att de vore någon annanstans. Troligen framför datorn :)
Tack för dina fina ord!