onsdag 7 oktober 2015

Liggande



 Vi blev uppmanade att vara kreativa, och den varan kommer och går som vi nog känner till. 
Nåväl jag gör ett försök
Jag kom osökt att tänka på uttrycket - Ensam är stark - på min promenad i morse. När jag såg det här lövet ligga där och darra i vinden som alldeles strax tog det med sig för att landa i ån.
Hur är det nu med detta? Personligen tycker jag inte att ensam är stark.
Däremot låg dessa kvar. Här är det flera tillsammans, och visst är det väl ändå så att tillsammans blir vi starka och kan påverka saker och ting. 
Dessutom hur skulle det kännas att vara ensam? Jag skulle inte tycka om det någon längre tid. Vänner är viktiga, och de skall man vara rädd om. Hur roligt är det inte att kunna hjälpas åt med saker som behöver göras. 
Var sak har sin tid. Ensamhet sin och gemenskap sin. Båda är viktiga men på olika sätt.
Ibland behöver man vara ensam för att komma på rätt köl, och när det är klart står smörgåsbordet dukat för gemenskapen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, man behöver både vara ensam och tillsammans, vid olika tidpunkter...
Kram
Yvster

Artlover sa...

Här liggs det löv också. Den översta är mest spännande.

dahlia sa...

Javisst är det skönt att vara ensam ibland,men så klart behöver man vara tillsammans också.
Min röda katt är en hona,Hon kallas bara för Kissekatten.Hon kom som en liten kattunge till oss hungrig och skygg,Antagligen född under våran verkstad,mn nån mamma såg vi aldrig till.Det är precis 7 år sedan nu.














Violen sa...

Så många tankar ett ensamt löv kan ge upphov till! Vi behöver både ensamhet och gemenskap för att må bra, allt efter personligt behov för att få balans i livet.

Mias Mix sa...

Vilket fint och klokt inlägg! Berör mig lite extra nu mitt i sorgen då det betyder mycket att ha sina vänner och familj att gråta tillsammans med, bara vara tillsammans, känna stöd.

Anonym sa...

Absolut är det så som du talar om här ... Ibland är ensamheten ljuvlig, men oftast är det njutbart att vara tillsammans :) /Pialotta

BP sa...

Vilka kloka funderingar vad gäller ensamhet och gemenskap! Håller helt med dig där!
Å vilka fina bilder som illustrerar dina tankar. Bra jobbat där!

Anita A sa...

Gillar bilden av det ensamma lövet med små hål i och den hårda bakgrunden. Bildtitel kunde vara "ensam och utsatt" - kom osökt att tänka min bild med uteliggaren.

Monica sa...

Passande bilder till texten, ja vänner
är bra att ha men även ensamheten kan
vara givande.
Ja det är mysigt med vovvar överallt även
när dom snarkar;-)
Ha en skön kväll