lördag 24 oktober 2015

Lördagstema Citat # 14


Skrivet av:Marcia Wieder
Det är lite av min paroll, och att hitta på nya saker att göra och prova på. 
Då blir livet härligt trots smärta och elände, som skulle kunnat förpesta mitt liv. 
Men icke jag lägger fokus på annat, och på andra människor som kan tänkas behöva hjälp. Då märker jag inte det onda på samma sätt. 
Det gör livet så mycket roligare, och kan jag sedan få hjärtat att sjunga en trudelutt är det extra roligt.
Att kunna njuta av något hur litet det än kan synas är livets nådegåva.

11 kommentarer:

Marie i Skrifvarstugan sa...

Ja men visst så bra ord nedskrivet och detta är verkligen något att tänka på och att ta efter. Vacker bild du har till ditt fina citat.
Trevlig helg !

Helena sa...

Det där är ett riktigt bra citat. Och så tänkvärt. Fin kväll till dig.

Anki sa...

Ett jättebra citat... något att tänka på :) Vacker bild!

Eva Trillian sa...

Klok uppmaning i ditt citat! En sanning vi vet, men så ofta glömmer!

Beppan sa...

Så klokt!! Helt klart ngt att sträva efter.

BP sa...

Kan bara hålla med till 100 procent här. Jag menar är man 50 plussare så får man ju alla dessa skavanker som skulle kunna göra att man deppade ihop fullständigt.

MEN om jag jämför mig själv med andra (bland annat alla flyktingar just nu, för att inte tala om de anhöriga till de dödade i dramat i Trollhättan) så har jag ju det så himla bra. Japp, det gäller att ta tillvara på dagen. Å många bäckar små - det är inte det stora saker som gör en glad utan ånga, många så...

Paula i pörtet sa...

Du har så rätt, med små medel hittar man guldkornen i tillvaron, att bli en förbittrad person som svär över sitt öde gör ingen lyckligare. Dessvärre har senaste tidens händelser i världen påverkat oss alla, det är nu vi behöver all god styrka som finns för att tillsammans skapa en bättre värld.
Ha en fin söndag, ditt foto är ljuvligt

ulla laiho sa...

Jag tror också att man ska försöka leva på ett sätt, så att man är nöjd med sig själv i hjärtat. Då blir livet roligare.

Fru Eriksson sa...

Sååå bra citat ♡ ...
/Kram i goaste Höstsolen!

Karin sa...

Delar av ditt citat hade jag på min anslagstavla, och tänkte skicka iväg! Men inser nu att jag hade tappat bort start-knorren!
Kramar Karin

Anonym sa...

Jaaaaaa, vi ska försöka njuuuuta av livet så långt det går!!!
/Kerstin A

Copyrightskyddade bilder