söndag 4 oktober 2015

Skyltsöndag 4 oktober

Svar ja 
Jag vill alltid vara kontant.
Kontanter är ett måste för mig. Handlar man en del som jag gör på loppisar och antikaffärer kan man oftast inte betala med kort. 
Utan kontanter känner jag mig naken.
På lördagskvällen är det inte dumt med en rysare, och nu menar jag inte spelrysare utan en nagelbitare till film. Naturligtvis kan man kombinera en rysligt spännande film med  Harrys superpåse.  
Då blir det dubbel spänning.
Har man otur blir man av med både naglarna och pengarna.

1 kommentar:

BP sa...

Sååååååå himla kul att du också hakar på Skyltsöndag! Å dina bidrag blev ju perfekt!

Visst är det roligt att se världen med "nya" ögon. Vänta bara, snart ser du skyltar, etiketter, dekaler med mera precis överallt. Jag lovar:-)

Är som du. Har jag mindre än 500 kronor i plånboken känner jag mig "naken", precis som du. Visst har många loppissäljare Swish-betalning, men så långt har jag uppenbarligen inte kommit än. Nej, kontantbetalning fär "småsummor" är smidigast.

Harry påsen har jag faktiskt aldrig testat. Vi spelade V75 ett tag på jobbet. Jag bidrog med att vara med och pröjsa, det var allt.

Tusen tack för att du nu också är en skyltare, å stort tack för länken.

PS. Nu ska jag genast uppdatera min länklista för Skyltsöndagen:-) DS.