söndag 22 november 2015

I skogarna i gränsbygden.....

....händer det en hel del om man börjar leta, och det gör jag.
Helg igen och något trevligt att hitte på då jag satt ensam, och funderade på något skoj att göra.
Hmmmm...
Ja ja som skåningen säger det blir lokaltidningen, och så eftertexterna, och där var det ju....alltså det som jag tog som lördagsnöje.
Inte är det som i storstaden här nere i de mörka skogarna i gränstrakterna inte. Här får man leta efter godbitarna, och minsann de finns men då får man inte vila på hanen:-)
På med stassen och så iväg med bilen.
Målet ?
Little Gerhard 
och
Skensgården i Vivljunga....
ja skratta ni men så blev det, och det var så festligt och så roligt att få uppleva ...
med musik från 50 - 60 - 70 talet. Lite familjärt och jag kom artisterna inpå livet så att säga.
Så var så goda här kommer en bildkavalkad från kvällen. 
Behöver jag tala om att musiken var
Outstanding vilket ös.......
Scenen i Vivljunga bygdegård (Skensgården). 
Ingen Globenarena det här inte. Nä nä men den dög ypperligt för kvällens underhållning i bushen.
 För här kommer man artisterna närmare som man oftast inte gör på de stora arenorna.
 Kapellmästaren Ulf Nilsson med Rebecka Karlsson (klicka och du kan läsa mer om Rebecka)och Janne Lucas in på livet.
 Uppvärmning med trummisen Tomas Aldin, Rebecka Karlsson sång och Mikael Berggren gitarr, och utanför bild Janne Lucas som var fantastisk som alltid på sitt klaviatur.
 Den store rockkungen  Little Gerhard himself in action. 

 Little Gerhard och Rebecka Karlsson 
Hon och huvudnumret glittrar båda i  sina eleganta och glamourösa stasser. 
En fantastisk kvinna som säkert kommer att låta höra tala om sig framöver. Flera sololåtar framförde hon i country pop stil.
 En liten pratstund med Rebecka hann jag också få. Tillmötesgående, vacker och  trevlig är hon, och visst skymtade jag en stor ödmjukhet bakom makeupen och glamouren.
I bakgrunden Janne Lucas sambo.
Ja han var så hygglig att han till och med såg till att stå still så jag kunde få till en finfin bild. 
Ni ser väl att vi har ögonkontakt "fniss"
Publiken jublade såklart. 
"Rodnar"
 En till synes glad rockkung, men bakom ytan lurar något som inte är så roligt. Jag beundrar honom för att han överhuvudtaget orkade sjunga, och ställa upp och hålla igång som han gjorde i lördags kväll. 
Han skulle in på en operation nu på måndag, och jag håller såklart tummarna att allt går vägen. 

 Rebecka underhöll i pausen tills alla hade kommit på plats igen, och såklart ställde hon upp med ett vackert leende för bara mig.
Tack Rebecka.
Terry Wayne in action.
Inte så dumt det heller. Många goa låtar som jag fick gotta mig i. Jag som numera med ålderns rätt kan gotta mig i nostalgin njöt för fulla muggar denna lördagsafton





.


17 kommentarer:

Ezter sa...

Åh, så mysigt! Vad bra att du hittade på att åka dit!

Stare Ström sa...

Det måste ha varit en härligt nostalgisk kväll!

Violen sa...

Vilken kväll! Rena nostalgin! Där hade jag gärna varit med!
Ha en skön kväll!

HelenTh sa...

Vad härligt att få lyssna till livemusik och vad strongt av Little Gerhard att sjunga trots att han inte var helt kry.

Beppan sa...

Vilken kul tillställning det där måste ha varit!
Hade gärna varit där med dig!!

BP sa...

Little Gerhard - lever han än????!!!!! Fantastiskt! Vilken nostalgitripp du gjorde å vilka helt fantastiska bilder du fick till. Inget fel alls på events på vischan. Jag menar som du säger man kommer artisterna verkligen nära och de ställer upp och poserar så lydigt. Det får man verkligen inte här i Stockholm.
En toppen helg i nostalgianda:-)

Barbro sa...

Så roligt att du kom på den idén och att du sedan gjorde slag i saken.
Det var säkert en upplevelse!

ulla laiho sa...

Hoppas hans operation går bra - det är en artist som även platsar på Globen Arena med sin underbara musik.

Anni sa...

Vilka helt underbara bilder! De visar så tydligt att man minsann inte behöver ha en stor Glob med massor av specialeffekter och uselt ljud för att hålla konsert! Jag älskar att du fått med proppskåpet i bakgrunden för då får bilderna en sann verklighetskänsla. Diskbänksrealism, som det ju kallas på finspråk.

Mias Mix sa...

Oj vilken fest!! Glitter och festligt och bra musik. Kul att du fick så många bra bilder på dem!!

Anonym sa...

Trevlig kväll du måste ha haft med gamla godingar ! CJ

Della sa...

Men du, det där verkade ju jättekul!

Anonym sa...

Heeej Fina Inger
Tack för du kom och delade kvällen med oss . Vilket härligt inlägg du gjort och så fint du skrivit om oss. Du fick verkligen fina bilder och jag har lagt upp ditt blogginlägg på min FB-sida <3
Stor kram till dig
Hoppas vi ses igen och tack för allt fint du skrivit om mig .
Vi kommer till Knäred på fredag så har du inget för dig så vet du vart vi finns ;)
Kraaaaam Rebecka

KajsaLisa sa...

Kul att den gamla rockkungen vägrar pensionera sig, även om jag gillar Jerry mer. Kul konsertbilder.

Anonym sa...

HEJ:)

Vad HÄRLIGT Du skriver:)
Jag förstår Dig precis om hur kvällen med The Cadillac Band var! En feeling-good-upplevelse på högsta nivå!
I fjol hörde jag och Mannen dom för första gången, och blev och är helsålda!
Ett toppen-gäng med härliga grabbar i alla åldrar, och nu Rebecka som är superduktig tjej! Duktiga musiker! OCH ÖDMJUKA!
Vi blev sedermera en av resenärerna på fjolårets Resa till USA. Och ska även med på nästa års Resa... kan bara inte låta bli!
Och håller tummarna för Little Gerhard gör vi! Ja, att ha orkat som han gjort med alla dessa spelningar under hösten! Men Musiken ger krafter, det är han ett exempel på!
Gunilla i Skåne

Anonym sa...

Va KUL att se de "gamla rävarna" :)) Måste varit RIKTIGT roligt!!! /Kerstin A

Anki sa...

Vilken härlig upplevelsekväll - hade gärna varit där! Så bra att du åkte iväg på denna nostalgiska, rockiga föreställning!
Still going strong - fantastiskt att han orkar hålla igång!
Tack för bilderna!