torsdag 5 november 2015

I like passioner

Passioner i livet är ett måste tycker jag, och min största passion är så trivialt som skor.
Ja så till den grad att jag har skor som inredning. Dessa skor har berett mig mycken glädje på dansgolvet.
Tänk när jag dansade i dessa lackskor och kunde hålla balansen. Igår provade jag dem men de var lite väl trånga, och jag minns att de var det även när jag köpte dem för de skulle sitta som en smäck och inte lossna på dansgolvet.
Numera har jag  inte så höga klackar på skorna som förr. 
Ack ja så har jag då blivit klokare, och mer praktisk.
 Numera håller jag mig på markplan. Det är inte så dumt för fötterna, och jag riskerar inte att ramla.
MEN jag älskar de här höga stilettklackarna som jag ser överallt i TV. 
Varenda kvinna på televisionen har svarta höga, och jag föll för frestelsen att prova ett par igår. 
Milde tid så snygga de var men att gå i dem det vill jag inte göra mer, men som vippsko går de an.
Sonen var med och han sa köp dem köp dem. Uppenbarligen gillade även han dem.
MEN
Det blev inget inköp.
Psssst jag tar fram mina sparade stiletto och provar dem ibland,
och det kallas nostalgi.
I like torsdagstema

12 kommentarer:

Lotta B ..ღ sa...

De skorna var ju urtjusiga. Själv har jag inte gått i så höga höll mig strax ovanför taxklacken.
Men min passion är handväskor. Nu har jag rensat ut och skänkt bort. Försöker lägga band på mig att inte köpa vilket jag lyckades med då vi var i Danmark sist och jag så väskan som skrek efter mig och ville med mig hem, men jag sa nej inte denna gång. Åh, vad jag ångrar mig.

Violen sa...

Så läckra de är! Kul att du verkligen har dansat och haft roligt i dem! Fortsätt att prova och hänge dig åt nostalgi någon gång ibland!
Ha en skön kväll!

Monica sa...

Dom var riktigt snygga kommer ihåg
när man provade mammas, själv har jag
aldrig som vuxen kunnat gå i dom utan
att se konstig ut HIHI
Ha en skön kväll;-)

amo sin blogg sa...

Flotte sko !
Koseleg å lese innlegget ditt.
Du var god til å danse forstår eg.
Eg likte godt å danse då eg var ung. Så høge hælar har eg
aldri hatt.
I dag er det som du seier mest praktisk med lavare sko...
Men høge hælar er lekkert, derom ingen tvil.

Fin kveld frå Anne-Mari

Stare Ström sa...

Så stiliga skor! Men nog lite svåra att ta sig fram med.

Anita Malta sa...

Åhh.. vilken urläcker bild och ett härligt inlägg i en positv och lite nostalgisk anda !!
Tycker det är jättesnyggt och riktigt stiligt med höga klackar men hopplöst svårt att gå i. Beundrar dessa kvinnor som med stilettklackar på fötterna lyckas skrida fram lika naturligt som om de vore barfota.

Är maken med när jag ska köpa skor tycker han att högklackade passar mig bäst. Borde kanske be honom prova själv någon gång så han får känna på att det krävs en viss balansgång för att klara av av gå i dem också, att gå med klass ;-)

Cecilia RockBabe Kärvegård sa...

Ursnygga skor!

Jag älskar också skor! :)

You Rock!!!

Beppan sa...

Snygga skor - men inget för mig numera tyvärr.
Mina fötter protesterar vilt.....
Men man kan ju använda dom som sittskor :-)

Leena sa...

Håller med om att stilettklackar är vackert - men jag nöjer mig med att se dem på andra. Älskar mest mina vandrarkängor :) Men de gör sig ju inte så bra till finkläder så då har jag något nättare med klack. Helt platta skor gillar jag inte till klänning. Ha en skön dag!

Anni sa...

Jag blir alltid så glad när jag kikar in hos dig, tycker att du är helt underbar! Tänk att du dessutom dansat runt i dessa klackar!
Själv har jag begåvats med rediga fötter och får väl gå i transvestiternas butiker om jag skulle vilja ha tjusiga skor. Här blir det stadigt och foträtt och ingen risk för hallux valgus.

BP sa...

Måste säga att skorna är urläckra. Å så himla skoj att du gör en utsmyckning av dom. Tycker det ser otroligt läckert ut när tjejen faktiskt KAN gå på dessa stiletton. De som vinglar ser bara löjliga ut.

Själv har jag aldrig haft sådana fina skor, eftersom jag faktiskt aldrig kunnat gå på högklackade skor. Tillhörde de vingliga kvinnorna om man säger så;-) Det var bara att inse begränsningarna redan i unga år;-)

Mias Mix sa...

Äkta kärlek! Härlig passion till skorna. Jättesnygga är de. Jag har också slutat med höga klackar. Behöver ha mina inlägg i skorna för att fötterna ska må bra.

Copyrightskyddade bilder