onsdag 4 november 2015

Reflektioner

Jag kan inte annat än publicera den här bilden på Ågårdsbron i Min Stad. 
Här brukar jag nämligen sitta, och reflektera på mina promenader. Jag tar några minuter, för att njuta av det sköna. 
Ja även om det är mulet så sätter jag mig en stund för reflektion och eftertanke.
Broar ligger mig varmt om hjärtat, och precis nu tänkte jag på hur viktigt det är att bygga broar, och då börja på rätt ställe.
 Man kan inte bygga en bro och börja med spannet. 
Man måste börja med fästena. 

Tisdagstema

7 kommentarer:

Violen sa...

Säkert en skön miljö att sitta och reflektera i också sådana dagar när vädret inte är perfekt! Du har så rätt, det gäller att bygga broarna på rätt sätt annars blir de inte hållbara!
Önskar dig en skön kväll!

BP sa...

Vilken fantastisk bild! Förstår att du vill sitta ner där en stund och begrunda - bara bänken är någorlunda varm och/eller täckjackan går ner till knäskålarna;-)


Å jag gillat verkligen dina funderingar om bron, men jag har en känsla av att det är nästan för sent....

ulla laiho sa...

Det är något visst med broar. Jag har en liten träbro vid dammen på landet - där står jag ibland och tittar ut över blommor, träd, himmel, blad, näckrosorna, lyssnar på fåglarnas kvitter - det är rofyllt och avstressande.

Anonym sa...

Fin bild och en fin bro. Kommer du ihåg bron i Ljungsätersdalen, hur dålig den var när jag var liten på 60-talet, minns inte om jag drömt, men visst var det bara en gammal träbro som tidvis varit översvämmad i vårtid så man inte kunde gå över där... men det är en helt annan bro det. Kram Yster

Monica sa...

Bland det finaste jag vet är
speglingar i vatten, snygg bild.
Argos fick alltid ett väl tilltaget
gage när han ställde upp på fotografering;-)

Lotta B ..ღ sa...

Det finns många vackra broar men också riktigt ful. Helst ska det vara gamla stenbroar från förr. de ligger mig varmt om hjärtat.
Ditt foto är verkligen vackert och somrigt.

Stare Ström sa...

Vilken vacker plats.

Copyrightskyddade bilder