torsdag 26 november 2015

Hjärntrött

Sitter inomhus idag i detta grådis och försöker sortera bilder. Hugaligen det är inte kul. De ligger huller om buller så nu gäller det att samla i mappar ordentligt. 
Idag gillar jag det här lönnlövet som var en av bilderna som kom upp bland de första.
Lite håligt och uppätet, och det passar mig bra i dag för det är precis så jag känner mig just nu. Trasig i kroppen, och själen.
Jag hoppas dock, att det kommer kännas än bättre framåt kvällningen. 
Då är jag bortbjuden på en liten mingeltillställning, och det brukar liva upp.
Skam den som ger upp är mitt motto så jag skall strax lyfta upp mig i kragen och fixa till mig för det brukar hjälpa fint.
Ha det gott alla besökare och ett gott ord på vägen. 


14 kommentarer:

BP sa...

I det här vädret och med så korta dagar finns det bara en sak att göra - att gå i ide och bara lämna det när det är fest. Å det är ju precis vad du gör:-)

Stare Ström sa...

Väldigt snygg bild. Hoppas kvällen blev fin!

Violen sa...

Så känns det ibland och då kan lite mingel vara en bra medicin!
Hoppas du får en trevlig kväll!

Ezter sa...

Jättefin bild! Hoppas minglet blir kul :)

Monica sa...

Vilken underbar bild, så fin:-)
Ja ibland känner man sej lite urklämd
Hoppas att minglet i kväll livar upp.
Om jag vetat vilket elände det skulle
bli den här gången också hade jag nog
låtit bli, mina rötter har en förmåga
att växa fast i käkbenet:-(
Ha det bra;-)

Mias Mix sa...

Vacker bild!! Det är värt besväret att göra mappar och sortera, blir så mycket lättare sen. Jag döper mina mappar efter datum och en kort förklaring. Tex: 2015-11-20 adventspyssel, 2015-08-18 altanrenovering osv Har gjort så sedan 2001 och det är så lätt att hitta det jag letar efter.
Hoppas du har en trevlig kväll!

Charlotta sa...

Deppdagar och tröttdagar är trista men det låter ändå ganska hoppfullt att du känner dig säker på att du klarar av att ta dig upp igen. Hoppas du får mycket energi av kvällens event.

Beppan sa...

Vi är nog många som känner oss luggslitna och eländiga denna tid på året. Perfekt med festligheter då.
Fin bild!

Paula i pörtet sa...

Jättevackert foto på lövet i en spännande vinkel.

Anni sa...

Vi var flera som inte hade en toppendag igår, tror jag. Hoppas att kvällens träff gör att du är gladare idag!

Anita Malta sa...

Vilken fantastiskt fin bild du fann i arkivet !!
Ja, att sortera bland alla sina bilder kan ibland kännas lite påfrestande när man helst vill ha ordning och reda bland sina mappar för olika motiv och ändamål.

Hoppas verkligen att du känner dig bättre idag i kropp och själ och att du fick lite ny energi efter gårdagens mingel.
Önskar dig en riktigit skön helg Inger !

amo sin blogg sa...

Flott bilde av det skrøpelige bladet.
Håpe du hadde ein fin kveld og at du føler deg betre.

Klem frå Anne-Mari

Annette sa...

Vacker och symboliskt passande bild för det du skriver. Ibland hjälper det att fixa till sig och ge sig iväg ut på något som ger energi. Hoppas det lyckades.

Marie i Skrifvarstugan sa...

Härlig bild ! Hoppas du fick trevligt på festen. Ja, ibland behöver man bryta av vardagen med något trevligt. Den här årstiden skulle man få gå i ide, iaf ibland när det är för ruskigt och grått eller kallt där utanför.
Istället får man försöka göra det mysigt inomhus med levande ljus, en god fika, god mat, en bok eller vad man nu föredrar.
Önskar dig en fin helg !

Copyrightskyddade bilder