söndag 15 november 2015

Skyltsöndag 15 november

 En Volkswagenskylt
VW kanske kan behöva lite extra reklam nu när de varit ute i blåsväder:-)
Den här "bubblan" var den första bilen jag rattade, och färgen stämmer ganska väl den också. Årsmodell -61 och jag var inte lovlig till att köra bil, men en enda gång i livet är det väl tillåtet att vara olaglig. Långt ute i skogen bland tomtar och troll så ingen skulle komma till skada.
Det gjorde så jag fick mitt körkort snabbt som bara den. Inte många timmar i bilskolan inte.
Lite gotter till TV det ville man/jag ha på den gamla goda tiden när alla samlades runt TV:n för att titta på det lilla utbudet som fanns.
Ertappade med fingrarna i syltburken höll jag på att säga, men i karamellburken. Jag förmodar, att det är vingummi som  är så eftertraktade här som TV godis.
Skyltsöndag

2 kommentarer:

BP sa...

Dreglar över skylten med Volkswagen. Bubblan måste väl vara en av världens kultigaste och mest populära bilar som någonsin tillverkats. Tog förresten också mitt körkort i just en folka, fast det var en 1300-modell. Å precis som du lärde jag mig köra i skogen och behövde vara 6 körkortstimmar. Vilken skillnad mot idag...

Tvåan är härlig den också.

1 000 tack för att du skyltar:-)

Mias Mix sa...

Vilken nostalgi! Jag har en Beetle just nu, är så jättenöjd med den :)