torsdag 10 december 2015

Älvadans


Jag är och har alltid varit speciellt förtjust i dimma så även idag. Nu har det inte varit sådan här dimma idag, men gråväder och det är nästan samma sak, men trots detta är det gråväder med dimma som jag är förtjust i. När det gäller foto blir det den där speciella känslan av mjukhet i bilden som jag gillar. Kanske är det för alla historier om älvor som far min berättade om för mig som barn som gör att jag är så förtjust i dimma. Bara att sitta någonstans ute i naturen och se hur den kommer smygande inpå, och känna kylan som oftast kommer samtidigt. Ja det gillar jag.

8 kommentarer:

Stare Ström sa...

Ja, det är vackert, men dag efter dag! Ser så gärna lite sol in emellan!

Violen sa...

En fantasieggande dimbild där älvorna just är på väg att dansa in!
Ha en skön kväll!

amo sin blogg sa...

Så fint og trolsk bilde !!

Anonym sa...

Nu dansar älvorna.../sofie
Det är något speciellt med dimma, håller med...en slags mystik

Ezter sa...

Ja, dimma gör sig bra på bild!

Kiki Freese sa...

Är också förtjust i dimma, magiska bilder uppstår.
Vackert!
/Kiki

BP sa...

Dimma kan vara magisk, helt klart. Så som på din bild. Om jag ska vara ärlig gillar jag nog mest när dimman lyfter och solen kommer fram. Gråväder är liksom inte riktigt min grej. Å idag hade vi strålande solsken:-)

Anni sa...

Och jag tänker preciiiis likadant! Älskar det trolska i dimman!

Copyrightskyddade bilder