tisdag 22 december 2015

Dekoration

 Lite juldekor har även jag om än inte så mycket. Det har aldrig varit min stil med mycket julprydnader. 
En alternativ adventsljusstake med värmeljus som är säkra för en pensionissa som lätt glömmer fast det är pga att jag är disträ 
ibland :-)
Mitt lilla julhus som syns lite i kanten av bilden, en stjärna och ett par tomtar i modern tappning även om jag har ett par gamla också på annan plats.
Den gamla kannan som en gång hängde i granen i mitt föräldrahem. Den minns jag att jag tyckte om och är glad att den fortfarande kommer till glädje om än inte i granen.
 Den har tappat öglan för när jag tog upp den från förrådet hade den gått sönder. Jag misstänker att sådant här lätt kan bli sprött när det blir gammalt och förvaras i oeldat förråd.

5 kommentarer:

marja sa...

Det var många vackra dekorationer som skapar julstämning. :)

BP sa...

Smakfull och minst sagt annorlunda och väldigt befriande juldekorationer hos dig. Hade i och för sig inte föväntat mig nå't annat, men ändå;-)

Å den "snaggade" kannan älskar jag bara. Jul är ju till för barn säger jag. Å minnen från den tiden är oväderliga. Så bra att du "återvinner" det minnet. Lovve it och så himla vackert med dt orangea ljuset-))))

Anonym sa...

Vackert Du har det hos Dej!!! Julhuset är ju jättefint!
God Jul! /Kerstin A

ulla laiho sa...

Jag är också lite sparsmakad med antalet juldekorationer. Det blir mest el-ljusstakar och ljus som drivs med batteri - allt för brandrisken för jag är också disträ. Men jag tycker om det det stämningsfulla, som 'brinnande' ljus skapar.

Hoppas du mår bättre!

God Jul!

Paula i pörtet sa...

Hej, pga många flyttar både utomlands om inom landet så har jag inte kvar några dekorationer från mitt barndomshem. Det saknar jag, du kan skatta dig lycklig
God Jul