söndag 20 december 2015

Helgbilden

Då har jag uppbådat mina sista krafter för dagen för att delta i Marits helgbild. 
Min altan med lykta och lite tallris med en ljusslinga som skall lysa upp i mörkret för mig och såklart för mina grannar.
Sedan den 29 november har jag mer eller mindre varit förkyld, vilket har tagit på krafterna då jag har förkylningsastma.....

vilket gör att jag får ta en hel del medikamenter, och tur är väl det att det finns något som kan underlätta. Jag känner som jag går på högvarv med alla inhalationer :-) i näsan och munnen.
Ja är det inte bättre imorgon så att febern släppt blir det ett nytt läkarbesök. 
Nu har jag klagat lite, och nu blir det inte mera för det är inte min stil, men så ni vet varför jag inte har varit inne hos er andra och kommenterat som jag brukar....
...ni andra får ha det så bra.

14 kommentarer:

BP sa...

Mycket vackert med dekorationen på din balkong! Den gillar till och med jag som inte pyntar:-)

Om du har förkylningsastma är det ju ännu jobbigare att vara sjuk så länge. Håller tummarna att den ger med sig till julafton. Å jag kan då inte klaga över minskat kommenterande från din sida:-)

Bilden som tomtemor är ju sååååååå söt:-)

Önskar dig också en fin Jul (utan förkylning) och ett riktigt Gott Nytt År!

Svar: Är ingen vän av antibiotika heller kan jag säga, men ibland måste man krypa till kors. Tycker till och med att läkarna (eller åtminstone min husläkare) har blivit mera restriktiva med att skriva ut antibiotika. Bra där!

Heidi sa...

God Jul och Gott nytt år:)

och krya på dig!!

Violen sa...

Så fin du är som tomte! Hoppas du kryar på dig, det tar på krafterna att gå och känna sig dålig så länge!
Önskar dig en riktigt God JUL!

Livet genom bilder sa...

Fy så tråkigt att vara sjuk så länge. Hoppas verkligen att du snart blir frisk igen. Väldigt fint med ljuslyktan.
God jul

Beppan sa...

Härliga bilder på både tomtemor och julpynt.
Mindre trevligt med de envisa virusarna.
Hoppas verkligen de ger med sig nu så du får fira
jul utan en massa medikamenter. Tur i alla fall att de finns...

Meta sa...

nej fy så tråkigt. Jag har klart mig än så länge men många är snuviga och hostar runtomkring så det är bäst att akta sig. Hoppas verkligen att du frisknar till Så du orkar äta sill och skinka på jul
Ha en god Jul så gott du kan
Kram Meta

Mias Mix sa...

Trist när förkylningen inte ger med sig. Men tycker du har pyntat riktigt fint! Nu håller jag tummarna för att du blir frisk och önskar även dig en riktigt god jul!!

HelenTh sa...

Det ser verkligen mysigt ut med lyktan och tallriset med ljus i men usch var jobbigt att vara förkyld så länge. Jag hoppas verkligen att det släpper snart så då får tillbaka krafterna.

Kiki Freese sa...

Krya på Dig.
Önskar dig en God och framför allt frisk jul.
/Kiki

Stare Ström sa...

Krya på dig och ha en fin helg!
Tack för din fina kommentar!

BP sa...

Svar: Tack för dina fina ord. Rodnar ju:-)

Bra att du uppsökte läkaren. Nu vet du vad det är och hoppas att du har fått medicin. Gul snor är ju inget man vill snyta ut om man säger så;-)

Ja, undrar också var du fick ögoninfektionen ifrån. Du jobbar ju inte på dagis direkt om man säger så... Men precis som du antyder - snart får vi väl bära blöjor igen också;-)

KajsaLisa sa...

Usch vad jobbigt, jul och allt, krya på dig. Du fick ju till en fin bild på lyktan i alla fall.

Anonym sa...

Stämningsfull bild med mycket VÄRME i... :)
Kerstin A

KajsaLisa sa...

Hoppar in här igen och önskar God Jul