måndag 28 december 2015

Helgbilden

video
Gott Nytt År
Julhelgen har gått i lugnets tecken. Jag har varit bortrest, och tagit det lugnt. Lite promenader och bara njutit av allt julen har att erbjuda utan att känna av julstressen.
Det har jag behövt efter den långa persen av förkylningar och infektioner.
Det blir likadant i nyår så inget stök där heller. Jag bara följer med flödet så att säga, och det är ljuvligt.
 Julgranen är inte stor men den räcker gott och en gammal klassisk ljusstake med lite gotter, och såklart julmat men inga stora håvar var det här.
Sötaste och finaste julklappen kom från svärdottern. Hon är en fena på att virka djur. Det här är Lambert och han är min. Ja nu leker inte jag med gosedjur men jag smalt när jag såg den, och så fick jag den i julklapp, och numera pryder han sin plats i mitt sovrum.

9 kommentarer:

Monica sa...

Vi har också haft en lugn jul;-)
Äter bara julmat på julafton det
räcker gott och väl.
Så söt han var lille Lambert förstår
att du gillar honom:-)
Ha det bra och ett GOTT NYTT ÅR från oss alla

Livet genom bilder sa...

Vilken söt liten gran, ska nog ta och härma dig nästa år för jag saknar en riktig gran på jul. Väldigt duktig svärdotter får jag lov att säga.
Gott nytt år!

HelenTh sa...

Det låter som en helt underbar jul och nyår, med lugn och ro, speciellt efter förkylningar och annat som tar på krafterna. Julgranen är helt bedårande och full tillräcklig.
Gott Nytt År!

Violen sa...

Det är skönt med en lugn och fridfull jul utan för mycket stök! Vilket söt liten Lambert du fick, en riktig glädjespridare! Vi har haft ett stillsamt julfirande precis som vi vill ha det.
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

FREEDOMtravel sa...

Jag tycker att julgranen ser precis lagom ut. Vi har ingen julgran alls, men en i den där storleken skulle jag kunna tänka mig! ;)

FREEDOMtravel sa...

Jag tycker att den där julgranen ser precis lagom ut! Vi har ingen alls, men en i den storleken skulle jag kunna tänka mig! ;)

Stare Ström sa...

Lambert skulle jag också fallit för!

Annette sa...

Vilket fint virkat lamm ♥ Jag förstår att du är glad över den!

Julen har vi firat på många olika sätt, men i år firade vi julafton och juldagen här hos oss med olika släktkonstellationer, så i år gick vi all in med hela julkitet; mat, julklappar och dekorationer. Som värdinna har man väl en önskan om att alla skall få den sagolika drömjul som de önskar. Sedan gillar ju jag att prova nya recept och att pyssla, så det har känts helt stressfritt och bara kul i alla fall. Kanske också för att jag skippar storstädning innan jul och fokuserar på det jag tycker är kul :)

Julen firade vi med fjorton personer. Nyår blir helt annorlunda, då är vi själva hemma, lagar något vi gillar och ser på TV om det är någon årskrönika eller bra film.

Önskar gott nytt år, och hoppas att både du och jag slipper fler förkylningar och infektioner!

BP sa...

Här var det också kolugnt! Måste säga att jag är totalt förälskad i Lambert. Han är ju såååååååå söt. Otroligt duktigt av din svärdotter. Säljer hon djuren? Blev nämligen aningen sugen här om du förstår vad jag menar;-)

Å visst får man även som vuxen leka med gosedjur - du vet, barnasinnet har man väl i behåll tills någon stänger kistlocket;-)

Önskar dig gott slut och gott nytt:-)