söndag 31 januari 2016

Dubbelmackor gillar jag inte......

......men så får det bli den här helgen för jag är inte kry i nacken (värk och drogad)
så jag hoppar upp och ner här för att lägga in, och fixa lite bilder 
till helgens fotoutmaningar som jag inte vill missa.
Känn er utvalda BP och Marit

Eftersom vädret var fint med luckor av blå himmel..
..och ett snödjup som var mindre än 3,9 mm ja faktiskt nästan barmark om än  blåst..
..tänkte jag att en promenad skulle lösa spänningarna, och tog vägen förbi elverket. Ja inte hjälpte det..
..för mycket spänning innanför...
...och utanför på staketet finns
det fina stadsvapnet som vi har, och det kunde jag inte bara gå förbi utan att fota. Det sitter på elverkets staket.
 Det har tappat färgen och guldet som funnits runt omkring har flagnat. Stiligt är det och det har till och med en murkrona, alltså en rangkrona som följde med värdigheten av att vara stad.
Jaha ja 
och nu tror ni att jag har gått ända till Öland, men se det har jag ju inte med min nackvärk, men jag tänkte osvikligen på sommar och sol när jag passerade, och det är angenämt..
..och inte hjälpte det med kaffe heller trots att det var Seattle´s best coffee..
Nä inte var det jag som kastade den där, men mitt kaffe hjälpte inte heller så det fick bli en stark tablett och då menar jag inte Läkerol.
Här är det sjuttio och det är inte den farten jag hade kan jag tala om.. 
...utan den här farten alltså gångfart eller om sanningen skall fram och det skall den ju så var det 
snigelfart i blåsten.
Så var det då de här skyltarna som befinner sig lite här och var på gatorna. Jag är som vanligt motvalls käring och går till vänster..
inte följer jag pilarna, 
för då får ni inte se vad fåglarna har i min stad..
.. de har TV 
 Ja ni ser ju själva att antennen sitter  på taket, och att antennsladden går in i holken. 
Inte konstigt att jag inte hör fågelkvitter när jag går förbi för det är väl mer spännande att titta på TV än kvittra för folk och fä.
Väl här känner jag hur vattendropparna börjar rinna i pannan på mig och då är det dags att röra på påkarna för inte vill jag att kameran skall bli blöt...
...passar bra det att jag sätter fart  för här är det förbjudet att stanna så jag fortsätter, men har ont både i nacke och låren, men ...
här är det 50 så här kan jag lägga på ett kol trots all värk...

...uppför backen 
där mitt hem skymtar 
äntligen snart i hamn...
...men först måste jag pusta i backen, men inte för en dans.
Trevlig helg go´ vänner.

23 kommentarer:

Violen sa...

Helt underbart inlägg! Hoppas värken avtar så du kan ta dig runt utan begränsningar!
Ha en skön kväll!

Lotta sa...

Wow, vilket kul inlägg och så bra du fick ihop det, trots värk och elände :-) Hoppas du får en skön avslutning på helgen! /Lotta

Monica sa...

Trevloig promenad med fina bilder tackar jag för ha en go söndagskväll!

asahele sa...

Vilken härlig humor du har trots din onda nacke. Tack för kvällens smil :)

BP sa...

Nu känner jag mig verkligen utvald! Vilken bedrift att trotsa både regn och nackont å lägga upp en så fantastiskt skyltpromenad. Det tackar jag verkligen för:-)

Abslut älskar skylten på elverket - helt i min smak. Åsså tv:n i fågelholken. Ja, det var bättre förr eller hur;-)

1 000 tack för den fantastiska skyltningen och länken:-)

Förresten har du testat med en naprapat för nacken?

PS. Ser väldigt mycket fram emot att välkomna din svärdotters fina djur. Kan tala om för dig att jag inte tänker döpa om Lambert. Älskar namnet, som passar perfekt till fåret. Svärdottern berättade att det var du som döpt fåren. Så det får bli Lambert 1 och Lambert 2. En Lambert ska bli present.
Giraffen heter ju Hugo, å det namnet gillar jag också faktiskt. DS.

Kolonilotta sa...

Du fick verkligen till en underhållande berättelse till dina fenomenala skyltar! :)
Helt underbart inlägg.
Och det trots att du inte mår bra.
Snyggt jobbat!

BIRGITTA AHL sa...

En lite annorlunda helg, men många roliga bilder.

Livet genom bilder sa...

Charmigt inlägg!Du fick mig att sitta och le fånigt medan jag läste. Hoppas att det känns bättre nu

Maria sa...

Fast det blev ju en riktigt bra dubbelmacka!!
Hoppas värken går över snarast!

Helen sa...

Vilket roligt inlägg med matchande bilder! Det har du gjort bra trots värk och smärtor. Hoppas du snart mår bättre, värk tar på krafterna och humöret.
Ha en bra vecka!

Marina sa...

Vilket bra och roligt inlägg, förutom din värk. Hoppas att det går över och att du kan stå med värken tills dess.

Gerd ♥ sa...

Tack för en härlig skyltpromenad! Du hittade ju riktigt mycket och nästan till Öland!
Ha en fortsatt fin skyltsöndag! ♥

Stare Ström sa...

Så trevligt att få följa med dig på promenaden!

Comsi comsa sa...


Hi hi hi, tack för en trevlig tur.
"Fåglar som hellre tittar på teve än att kvittra" ha ha...

Hoppas den dumma värken lämnar dig illa kvickt...

Kram ❤

Vilt og vakkert sa...

Heisann.... artig historie ;:OD)

Carita Liljendahl sa...

Roliga ordlekar och fina skyltar. Kul att hitta hit!
Nu hoppas jag bara du snart mår bättre.

Barbro sa...

Så trevlig beskrivning av din helg. Hoppas det blir bättre med din värkande nacke. Jag har till och från haft det också sedan jag rensade jordgubbslandet i somras. Men i helgen klickade det till där uppe, I nack/bröstryggen och sedan dess är värken borta. Helt underbart. Hoppas på liknande healing för dig!

Anni sa...

Men stackare, ute och kämpar med kameran för att få bilder till alla teman när du har ont! Tack för härlig läsning! Och krya på dig!

KajsaLisa sa...

Kul inlägg med mycket humor, speciellt första bildtexten andas optimism.

Anki sa...

Vilket härligt inlägg! Tack för promenaden och din härliga text... undrar vad fåglarna har för favoritprogram?
Hoppas du är bättre i nacken nu... annars krya på dig!

Kiki Freese sa...

Vilken energi trots värk...måste va tabletten.
Underbar promenad i dina trakter.
Hoppas du blir bättre snart!
/Kiki

Anonym sa...

Hej, som vanligt ett underhållande och roligt inlägg med bra bilder.
CJ

Mias Mix sa...

Vilket härligt och roligt inlägg! Bra jobbat med all värk och prestera detta. Hoppas du kryar på dig snart!

Copyrightskyddade bilder