söndag 10 januari 2016

Helgbilden



Helgen har än en gång varit lugn, men dock blev det en liten tur till Helsingborg och 
det i ruskväder. Grått och rejält snöfall bitvis. Då känns det skönt att få sitta i baksätet, och slippa tänka på rattrörelser.....

 ...och det gäller att ha lite krut under huven när man skall igenom strängarna som bildas på vägarna, och det hade han såklart grabben min.
En eloge till honom för en trygg och god färd.

Här börjar vi närma oss storstaden med  snöiga tak och skyltar som visar att det blåst en hel del....
...men på gågatan var det lite blötsnö eller rättare sagt modd i mitten, och inte så mycket folk heller i affärerna så det var egentligen en bra dag för shopping. 
Nu bar det sig inte bättre än att jag inte shoppade någonting förutom ett par strumpor. Det handlade mest om fönstershopping, och in och ut ur butikerna för min del även om jag skulle kunnat fynda. 
Nu är det vårkläder som börjar trilla in i butikerna, men inte ens de hade jag lust att köpa just nu. Däremot har jag en son som är glad i shopping, och det har har ärvt från mig så det är inte svårt alls att få med honom på raid i butikerna. Gissa om han handlade?
Det är bara att gratulera hans fru för hur många har män som vill gå i butiker och leta kläder? 
De växer  inte på trän de karlarna:D

9 kommentarer:

Violen sa...

Så kul det måste vara att gå på shoppingrunda med en köpglad son! Jag känner inte heller för att förnya vintergarderoben nu, vill se fram emot våren!
Ha en skön kväll!

Stare Ström sa...

Det var väl fel dag för ett besök i stan! Den visade sig inte från sin bästa sida när det gäller väder.

HelenTh sa...

Vad skoj att kunna gå och shoppa med sonen!
Jag var själv in till vår stad i helgen men där var också ovanligt lugn, men det berodde nog på den stränga kyla vi haft. Riktigt vinter har drabbat oss alla tror jag.

Monica sa...

Härligt med en liten shoppingresa även
om du inte handlade så mycket.
Jacob är också den typen av karl som
handlar själv, skönt att slippa tycker
jag som inte gillar att gå i affärer
bland en massa folk.
Ja lite småklumpig har man blivit, men
det ser värre ut än vad det var.
Ha en skön söndagkväll, ska visst bli
riktigt busväder här i morgon

BP sa...

Grattis till den grabben! Du gjorde ett gediget uppfostringsarbete där;-) Alltid kul att se att ett intresse går i arv, då har man lyckats!

Alltså att shoppa i ett sådant väder kräver nästan ett inomhuscentrum måste jag säga. För är det så här ruggigt går man ju bara in i butikerna för att värma upp sig, köplusten försvinner liksom i takt med att slasket på marken ökar. Så är det i alla fall för mig.

Å tänk så mycket du sparade idag. Dom pengarna kan du satsa på vårkläder om några månader i stället;-)

Mias Mix sa...

Roligt med sällskap av sonen och skönt att slippa köra :)

Anonym sa...

Fint inlägg med bilder från en fin stad ☺

kajsaLisa sa...

Trött på vinter snö och kyla redan, men fina bilder.

Anni sa...

Nog är det mysigt att gå på shoppingrunda med en son, det gillar jag också! Tackolov har jag också en make som inte får utslag av att gå i affärer, inte ens på IKEA.
Tryggt att sitta bak när sonen kör, så vuxen han blir då!

Copyrightskyddade bilder