torsdag 28 januari 2016

Rätt svar på Guess What #4

En NOSRING  
till en iller var rätt svar.
Närmast var BP som gissade  "har bebisar sådana att bita i"?
Nä det hoppas jag inte för de är lite väl hårda även om bebisars bitringar är hårda men de är vita, och av gummi.
Ändå en god gissning, och jag tror att BP:s grå celler har fått en ordentlig omgång yoga där, och därför ger jag henne 1/2 poäng för det tycker jag hon är värd för hennes tiotalet gissningar.
Ta semester och vila hjärnan, och sug på karamellen att du har ytterligare poäng. 
Ni andra har gissat så det knakat ni också, och jag är imponerad av er allihop för era gissningar. Bra jobbat av er.
Jag skall försöka ta det lite lättare nästa vecka.
Alla era härliga gissningar är publicerade i det ordinarie inlägget samt det andra där mer info finns.
Kramar i massor till er alla för att ni lägger ner tid på det här.
Personligen tror jag det är nyttigt med hjärnyoga.
#
 En sådan ring användes till kaninjakt med iller.
Ringen sätts i munnen (något att bita i var ledtråden)
för att förhindra att illern 
biter ihjäl kaninen.
Jag kan tillägga att de är förbjudna numera, och det gillar jag för skulle illern  rymma svälter den ihjäl, och  det är djurplågeri.
Ja det var nog svårt, men jag tänkte när jag hittade den att någon jagar säkert, eller har en man som jagar, och känner igen den.

Guess What # 4
Jag för bok på era gissningar 1 poäng för helt rätt och en halv när det blir nära.

3 kommentarer:

Gemsofmylife sa...

Haha helt galet gissat av mig visste inte ens att det fanns sådana ;)
Men det här är så kul och här lärde jag mig ngt nytt !!
Tack för att du är med
Kram ❤️

BP sa...

Hahaha! Du är underbar:-))))))))
Alltså för det första har jag aldrig sett en iller i hela mitt liv. För det andra visste jag inte att det fanns nosringar. Nu vet jag och kommer aldrig att glömma. Jag lovar:-)

Å du har rätt, jag ska vila upp mig nu efter denna hjärnjympa som hette duga. Tycker faktiskt ärligt talat att jag är värd den 1/2-poängen. Jag har faktiskt jobbat ihop till den tycker jag;-) 1 000 tack för länken också:-)

Tycker det är otroligt svårt att hitta rätt nivå för GW. Är det för lätt är det ju inte roligt, å det blir så jobbigt att länka till alla;-) Får man ingen rätt gissning tröttnar deltagarna kanske. Som sagt himla roligt, men svårt att hitta rätt level. Vi får väl jobba på det!

Anki sa...

Jag trodde ju jag kände igen ringen... kan bara säga att jag hade nog fel där också, för någon sådan har jag nog aldrig sett! Klurigt!