söndag 17 januari 2016

Skyltsöndag 17 januari

I helgen har jag varit bortrest till platsen som Gud glömde, varför inte skyltningen blev som jag tänkt, och kylan har gjort det nästan omöjligt att vistas ute någon längre stund.

Nåväl äta bör man annars dör man men det gör man ju ändå:-(
Nåväl mat det är gott det, och mycket god mat har jag ätit i helgen, och nya spännande rätter till på köpet, och på tal om köp så var en tripp 
till enda affären  ett måste, och där kunde man få veckan pris.
Undrar vad det kunde vara för pris? 
Nja jo det var inte det jag tänkt (prisutdelning) på utan lite mera vardagliga varor till ett facilare pris än vanligt. 
En trepack makrill. Ja varför inte för ibland är det gott med makrill som pålägg.
Skogsbär det gillar jag, och speciellt om jag har plockat dem själv. Bästa bären att ha i frysen, och plocka fram under årets kallaste månader.
Men....
...nu var det skogsbär i kaffet?
Va i en kopp kaffe från Löfbergs....
...och det skall de inbilla mig .....
att jag kan känna smaken av alla dessa bär bland 899 smaker. 
Det betvivlar jag starkt, och just detta märke har jag aldrig varit speciell förtjust i så jag avstår till förmån för en kopp gott 
Monsun Malabar utan skogsbär.


Ja så var då helgen till ända, och jag har trots allt (kylan -17, borta, mycket mat och promenader) lyckats hänga med på ett par fotoutmaningar.
Nu känner jag mig ganska tillfreds trots att jag glömde skridskorna hemma, och inte kunde åka på den spolade banan som tänkt var.
God afton

5 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Kul att du tittade in hos mig och dessutom lämnade en rolig kommentar! :)
Nu dricker ju jag inte kaffe!
Men kan tänka mig att det skulle smaka ännu värre med skogsbär?!
Vem kommer på nått så dumt!
Skridskor åker jag aldrig frivilligt längre.
Det gör på tok för ont i fötterna!:/

BP sa...

Det här var nog ditt hittills roligaste bidrag till Skyltsöndag, å det säger ju inte så lite, då alla dina skyltsöndagar var riktigt bra.

Älskar din text till makrillfilén. Är dock helt säker på att du fick betydligt godare delikatesser på din tallrik under helgen. Är ingen fan av makrill. Vet inte varför, men den firren får mig alltid att tänka på katten Gustaf...

Hur kan man "våldta" kaffe på det där sättet?????!!!!! Kaffe ska smaka kaffe. Basta! Dricker inte heller Löfbergs utan håller mig till Nespresso - utan "bismak";-)

Stort tack för din skyltning och länken! Så kul att du är med och verkar vara "fast":-)

Gerd ♥ sa...

Tack för din skyltning!
Och, vad då? Kaffe ska vara kaffe och inget annat!
Jag älskar numera Zoega's, annars var jag en Gevalia tidigare, eller möjligen en Arvid Nordqvist.
The kan ha smaker, men men...
Och ska jag ha makrillfilé, så ska det vara ABBA:s ;)

Ha det gott! ♥

Comsi comsa sa...


Makrill är alltid bra att ha hemma, nödlösning om man vill skippa laga lunch/middag.
Skogsbär och kaffe funkar nog inte för mig, vill ha båda var för sig.

Kramen ❤️

ulla laiho sa...

Ett mellanmål med makrill i tomatsås på en hård macka är mums till en kopp Gevalia. Har också vandrat mellan olika kaffemärken, ratat en del, kastat annat för att slutligen hamna på detta goda kaffe med kaffesmak.

Ha en bra vecka!

Copyrightskyddade bilder