söndag 7 februari 2016

Skyltsöndag # 39 7 februari

Så var det åter söndag och ny skyltning på Käringafällan.
Nu har spänningen... 


..släppt något, och det är åter tillträde till min bostad, alltså inte förenat med livsfara att komma på besök. Jag är inte alls rolig att umgås med när jag har som värst ont. 
I helgen har jag till och med kunnat resa bort lite, och kunnat vara som folk och med folk.

 En promenad för att titta hur det går med nya utebadet i grannkommunen i soligt väder var inte så dumt. 
Här var det kamerabevakning, men jag både tog kort, och filmade så nu är jag nog med på film där jag står och fotograferar med kameran genom skyddsnätet.
Nybakad filmstjärna så byggarbetarna har något att titta på när de är lediga fniss

Jaha då var det så att jag nog trampade i klaveret här på ett ställe men det var det ingen som såg. 
Själv såg jag inte vad som stod på skylten förrän jag tog fram bilden, och då var det för sent.
Trevligt dock att de välkomnar folk att titta in, och inte omöjligt att, jag hörsammar vad som står här för att komma riktigt nära de stora fordonen med kameran nästa gång jag är här på besök.
Fast å andra sidan kanske jag kommer i vägen för något vidunder för jag är lite ouppmärksam ibland, 
varför det kanske är säkrast för mig att hålla mig utanför arbetsplatsen när jag tänker efter, 
och det skall man ju göra..
.....och det går att få in kameran genom rutorna i staketet.
Psssst
 Jag har kört grävmaskin fast maskinisten satt jämte. 
Bildbevis?
 jo det finns men jag är inte hemma just nu med tillgång till arkivet.
Det var awesome 



Tjinge Ling

Skyltsöndag

7 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Här bjuds det inte på gevalia utan livsfarlig spänning vid oväntat besök, hi hi.. kul skyltning och lite farlig. :)

Kramen ❤

Kolonilotta sa...

👍 för dina skyltar och hela härliga inlägget! :)

Gerd ♥ sa...

Hjälp, det var livsfarligt!
Tack för underbar skyltning med "spänning" i (livsfarligt) haha.
Söndagsskyltkram ♥

BP sa...

Hahaha! Vilket kanoooooon bidrag till Skyltsöndag! Love it! Jag gillar ju också byggarbetsplatser som du vet. Går förbi en nästan varje dag och har många gånger tänkt att ta kort på skyltarna som finns där. Nu hann du före:-) Å jag brukar också kika genom staketet och ta bilder mest på rostiga armeringsjärnshögar och kranar förstås.

Å en sak till. Jag har inte kört grävmaskin men väl en Moxy dumper i Molde, Norge. Det var tyvärr före digitalkamerans tid, så tyvärr har jag inga bildbevis.

Du och jag har faktiskt ett och annat gemensamt:-)

1 000 tack för toppen skyltning och länken:-)

TantGlad sa...

Vilken härlig och rolig skyltning. Underbart.

Ha en fin......Ja nu Äre måndag igen.

Kramiz.

Ama de casa sa...

Haha! Gillar verkligen dina skyltar :-)

Coolt att du har kört grävmaskin! Det skulle jag nog aldrig våga... :-)

Llh sa...

Haha gillar din roliga skyltning idag! Skyltar som jag sett ofta på byggen men det krävs din historia för att göra dem spännande. Bra jobbat!

Copyrightskyddade bilder