onsdag 3 februari 2016

Guess what # 5 rätta svaret


En CHUCK till borrmaskin
Grattis till
Gärdsmygen 
som har gissat på borrmaskin, och det är en del till en sådan och får därför 1poäng. 
Tack för alla era härliga gissningar, och här kommer  ett par smakprov:
Grill, asfaltsåg, gjutjärnseldstad i skogen, grävskopa, brunnslock bl a har BP gissat men hon gav upp lite tidigt idag, och det förstår jag för förra veckan använde hon sina grå celler flitigt, och lite vila är henne välförtjänt, 
men hon har säkert gissat rätt hos någon annan för hon är en fena på det här med gissningar till skillnad från mig.

Vitlökspress är en bra gissning för visst ser det lite ut som en sådan, och den gissningen stod Maria för.
Anki gissade på ett glas med något som bubblar och kanske lite skum också - öl eller julmust eller Coca-Cola.
Inte så dumt det Anki när man jobbar i en verkstad.
Ställningen den här veckan ser ut som följer:
BP med 2 1/2 poäng
Gärdsmygen med 1 poäng
#
Jag trodde det här skulle vara lätt eftersom bilden redan figurerar på min blogg i ett tidigare inlägg.
 Jag får nog ändra mina bilder till något mer husligt och kvinnligt, men det är så jag är. Lite manlig i mina intressen, och gillar stora grunkor, och det är inte kvinnligt precis, men ett litet tips iför kommande gissningar.
Men jag är jag.
TACK för alla gissningar.

5 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Stort GRATTIS till Gärdsmygen, som uppenbarligen använder sig av en borrmaskin betydligt mera frekvent än jag;-) Å du, vi har faktiskt en borrmaskin;-)

Tack för din gulliga text om mina gissningar. Man ska inte ta ut sig alltför ofta;-)

Välj absolut inget "kvinnligare" framöver. Du har ju sällskap av mig här. Mina bidrag är inte "husliga" heller.

Å jag scrollade faktiskt ner i dina inlägg (en bra bit dessutom), men inte tillräckligt långt ner.

Tack för ett toppen bidrag till GW.

PS. Hämtade din svärdotters paket med de nya familjemedlemmerna idag. De kommer upp på bloggen imorgon. De är sååååååååå söta oh lyckade! DS.

Gerd ♥ sa...

Grattis till vinnaren! Detta hade jag ALDRIG kommit på, trots att jag har en borrmaskin hemma och en himla massa borr i en stor verktygslåda! Haha!
Kram!

Gärdsmygen sa...

Sedär! Det kom fram till sist! Men oj vad jag tänkt. Visste som sagt att jag sett det. Plötsligt var det bara där.

BP sa...

Precis som sist är alla dina tre kommentarer med gissningar med. Här syns dom alltid (på olika datorer, har testat). Kanske dags att skaffa nya glasögon;-) Jag menar, huvudsaken är ju att läsarna upptäcker dina gissningar, men det är klart - man vill ju gärna bli påmind av vad man har gissat också;-)

PS. Skippa att kryssa för att du inte är en robot. Det behövs nämligen inte. kommentarerna går fram ändå. Det har kanske nå't med det att göra, men jag vet inte. DS.

Anki sa...

Haha... fanns inte i min tanke ens! Grattis till Gärdsmygen :)