torsdag 11 februari 2016

Guess what # 6 Rätt svar


Rätt svar är en sittpinne.
Den är alldeles utmärkt att fälla ut, och sätta sig och vila en stund.
Smidig att ha med sig i skog och mark.
 Den runda grejen på sidan är till för att skruva fast i änden så den står stadigt.
Här i utfällt tillstånd, och jag kan tala om att det går utmärkt att sitta en stund och filosofera  i skog och mark med den här. Jag har testat den och som ni kan se är det en gammal släkting som har använt den flitigt.
Rätt svar hade ingen men Comsi comsa gissade att det var en  skinnstol, och det tycker jag var suveränt att i princip gissa rätt för inte är de vanliga de här "stolarna" nuförtiden.








6 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Eftersom jag inte ens visste att de fanns sådana sittpinnar så känner jag mig rätt nöjd ändå;-) Den här omgången av Guess What bjöd på en massa saker som jag inte visste att dom fanns. GW börjar bli en rätt lärorik utmaning med andra ord, åtminstone för mig:-)

Gemsofmylife sa...

vart tog plånboken /väskan vägen haha
Helt fel
Men mycket bra sak att ha med sig :)
Kram till fig fina

Comsi comsa sa...


Hi hi hi, en sittpinne? Ler stort. :)))
Tusen tack att jag fick rätt. :)

Kramen ♥

Gärdsmygen sa...

Va? Hade jag aldrig gissat! Har en sorts sittpinnestol men inte sån som din.

Anki sa...

Ja, nu fick jag i alla fall veta vad det var! Oj vad jag funderat :)
Konstigt att du inte såg mitt inlägg i tisdags... såg att jag publicerade inlägget kl. 13:12.

FREEDOMtravel sa...

Oj, jag en ån har jag aldrig sett i hela mitt liv. Så det hade jag verkligen inte kunnat gissa!!! ;)