söndag 14 februari 2016

Skyltsöndag Alla ♥️♥️:s dag 14 februari # 40

Söndag och dags att skylta igen, och tack till BP som håller ut och är fostermor till den här fotokedjan.
Bilderna är tagna i veckan (med undantag för cykel nr två där det råder riktig vinter vilket det inte gjort i år)för i helgen har det inte blivit så mycket gjort. Det har varit vila och eftertanke som har gällt, och lite korsord och en god bok. Inte så dumt.
På mina promenader är det ingen skönhetstävling som gäller med bilderna, och vet ni varför?
Nej det kan ni naturligtvis inte. 
Min Canonkamera(inte kanon) är gammal och TUNG därför blir det mobilen på promenaderna, och bilderna blir därefter. Sneda och vinda men med PS går det att rätta till det värsta.
Vidare till Cykelställ.....
..de här teleskåpen (inte teleskop) är populära cykelställ inte bara i Min Stad utan även...
...i grannbyn. 
Här är det skyltat lite tydligare än i Min Stad för här kan jag inte se annat än F4 11, men å andra sidan så är inte min syn vad den varit, och här hade jag behövt ett teleskop för att kunna läsa skylten.
Vad det betyder kan jag bara spekulera om. 
Ett nummer för att de skall hitta teleskopen eh..förlåt teleskåpen snabbt om något strular med telefonerna i byn.
Här i grannbyn är det CP med stora vita bokstäver som gäller, 
alltså Cerebral pares.  Ett inte så trevligt skällsord numera. Det är inte sällan man ser det med stora bokstäver lite här och var i samhället.

Här var det posten som har skyltat med brev. Undras om det har blivit modernt att kasta ut breven numera. För visst fanns det en postlåda här vid fastigheten även om den var tom....
 fastigheten alltså inte postlådan för den var full...
Visst vi lever i ett samhälle där allt skall ske med hög hastighet. Här i kommunen i Min Stad talar de mycket om höghastighetståg, och så såg jag detta, och då måste jag fundera lite om det möjligen är så att även posten delas ut med höghastighet......funderar.....
vidare...
och vi ses nästa söndag.

Skyltsöndag

9 kommentarer:

Maria sa...

Det såg ju nästan ut som om det var samma cykel på de två bilderna. Och sista bilden är väl det som kallas flygpost eller?!?

anemonen sa...

Ja det ser jag nu fast det är inte samma cykel för det är tre mil mellan dem. Men samma cykelmärke. Japp det måste det vara flygpost alltså:-)

BP sa...

Tack för detta roliga bidrag till Skyltsöndag. Skrattade faktiskt gott åt din förklarande text till bilderna. Du kan verkligen "få till" det med dina underfundiga tankar. Himla skoj:-)

Å dina bilder är ju jättefina. Nu vet jag ju att du har större ambition med foton än jag, men jag som inte är en fotobloggare ser iaf inte skillnaden;-) Å inte vill man kånka runt på fem kilo heller. Jag har ju alltid min liten Sonny (Sony) i väskan, vilket nog är tur, då jag inte så sällan glömmer mobilen hemma. Ooooops, jag vet;-)

Stort tack för fin "vardagsskylting" från din stad och grannstaden. Å tack för länken också:-)

Anonym sa...

Nu funkar det!
Konstigt det blev första gången...
kul inlägg med cyklarna
Yvster

anemonen sa...

Ja du vet Yvster tekniken den är inte lätt att först sig på. När inte ens Boxer kunde fixa så jag kunde streama film så .... men jag är envis som en å... så jag fixade själv. Stämmer bra vad käre far sa en gång Sjäkv är bästebdräng. ����

Vilt og vakkert sa...

Heisann.... takk for alle underfundige funderinger ;:OD)

Gerd ♥ sa...

Tack för din skyltning, säger jag lite sent, men aldrig försent, haha!
Vardagsskyltning är rolig. Tyckte flygposten var bäst.
Kram ♥

Stare Ström sa...

Äntligen förstår jag varför så mycket post aldrig kommer fram!!!
svar: kul att du gillade mina bilder från Öresund!

Kolonilotta sa...

Kuligt inlägg med tillhörande skyltar! :)

Copyrightskyddade bilder