lördag 27 februari 2016

Skyltsöndagspromenad med helgbilder


....i väder som påminner om vår. Kan det vara så att det är våren som är på G?
Det hoppas jag verkligen.
Vårfloden är här det kan jag visa med lite bilder frå åa i Min Stad.
Här tar alarna ett fotbad. 
Säkerligen svalt och skönt kanske för svalt, och änderna de är på alerten för många är de uppvaktande kavaljererna:-)

På torra land fortsätter jag, och nu lite länge från åa. Här har, döm om min förvåning,  Zorro varit på besök och ristat in sitt bomärke.
För visst var det väl ett sådant visitkort han lämnade efter sig.
Zorro var min favorit, och även den nyaste filmen med Banderas har jag såklart sett två gånger (fniss undrar varför)
På tal om visitkort så hittar jag många visitkort men av annan art än det Zorro lämnade efter sig. 
Det som ligger på marken är halt och slirigt. Trots fina insamlingsställen kan man ha otur att halka omkring i dessa bruna visitkort.
Visserligen är det många som skall dela på denna utmärkta behållare för ett renare Ljungby, men nog borde den rymma även de förfotades visitkort. 
Slarv av hundägarna.
Eftersom jag har halkat in på den här vägen är det lika bra jag fortsätter......
...och halkar vidare, och då stöter jag på nästa kändis. 
James Bond agent 007
himself har satt sitt visitkort här.  Visserligen står det Ljungby Energi, men visst han kanske jobbar -under cover- här i stan.
Ja jag säger då det vilka kändisar jag mötte på den här promenaden.
Undrar hur resten av vägen blir?
Ja det återstår att se....
....för kul kommer det att bli för så står det på skylten, och då kan jag undra hur kul? Är det månne alla som passerar som får kul eller är det bara de boende förunnat?
Jag fortsätter  promenaden så får jag väl svar.
Inte så kul med skräp, men vid närmare eftertanke så är det Polly som har varit här,  Papegojan, och hon  är ju kul och så vill  hon ha mer. 
Har jag väl börjat på en sådan här påse då kan inte jag sluta.
Precis som Polly vill jag ha mer.
Däremot kan jag avsluta skyltsöndagen och helgbilden med den här påsen för nu är den tom.
Trevlig vecka och tack för du tittade in.
#
Skyltsöndag
Helgbilden

20 kommentarer:

BP sa...

Vilken härlig Skyltpromenad med hur många kändisar som helst. Ja, träffar man inte på dom irl så är det här sättet ju alldeles utmärkt. Med andra ord så har du vandrat Kulvägen (med några omvägar:-) )i ditt Ljungby!
Tusen tack för att du skyltade med så fina exempel. Å stort tack för länken också:-)

PS. Skyltsöndag är ju frivillig och alla som känner för det kan ju fortsätta skylta trots att jag inte är med. Hoppas du är en av dom:-) DS.

Gerd ♥ sa...

Tack för kulig skyltning, verkligen!
Och jag är med ock skyltar också, trots avsaknad av BP.
Din skyltning var fyndig, herregud.

SöndagsSkyltKram ♥

Kolonilotta sa...

Oj så många kändisar du mötte på din promenad! :)
Som för övrigt var riktigt trevlig att gå med dig!
Kram

Anni sa...

Polly ... mmm ... fast jag vill helst ha den blå påsen ...
Och gissa vem mer som har sett Banderas-versionen? Inte bara en gång, inte heller två; jag har ju många barn som behövt få se Zorrofilmer ;-)

Violen sa...

Helt underbar skyltpromenad! Kul vinkling en helg i februari! Här har vi lite för mycket vinter för min smak men snart så ...

Monica sa...

Ja det är skönt att våren är på G, fast
jag går i skogen och får släpa med mej
bajset hem plockar jag upp det.
En del hundägare tycks inte fatta att det
som göms i snö kommer upp och lämnar
magsjukdomar när det töar.
Ha en skön kväll;-)

Stare Ström sa...

Det var en trevlig promenad jag fick följa med på! Och inte var det så ansträngande heller. Då var det jobbigare med den promenaden jag gjorde idag och letade vårtecken längs ån, blött, gäggigt och slirigt.

amo sin blogg sa...

Takk for fine bilder fra turen din :)

Helen sa...

Det var en spännande skyltpromenad! Både trevliga och mindre mindre mysiga saker dyker upp när snön smälter bort.

KajsaLisa sa...

Fint skildrad promenad och kul bilder.

Beppan sa...

Tack för att vi får följa med dig på promenad!
Fyndig sådan :-)

Llh sa...

Kul var det verkligen att gå med dig på promenad. Du är en skyltletare av rang :)
Inser att jag vill köpa en påse Polly och smaka, har nog aldrig ätit dem.

Barbro sa...

Trevlig tur att följa! Bland alla kända signaturer. Ser vårligt ut, fin kontrast till våra snart 1 meters snödrivor. Men i gnistrande vitt, en solig dag.

Livet genom bilder sa...

Vilken trevlig promenad. Måste säga att jag inte förstår mig på hundägare som inte plockar upp när hunden skiter på något ställe var människor passerar

Ulrika Landin sa...

Vilket härligt och roligt blogginlägg, fick skratta några gånger!!

cissi sa...

Många Pollypåsar har jag tömt, särskilt de med saltlaktris...... men mina tomma påsar hamnar minsann alltid i plaståtervinningen där de hör hemma.

marilyn sa...

Vilket kul inlägg! Kanske jag hakar på och och ger mig in i leken :) Vem vet vilka kändisar det finns i Malmö... 😆 Ha en fin dag!

Marit johansson sa...

Jag kan inte heller sluta när jag väl börjat.. Röda Polly är beroendeframkallande och det borde man varna allmänheten för :)

Mias Mix sa...

Haha nu fick vi också ha kul :) Härliga skyltar och så mycket spännande hos dig! Både 007 och Zorro, kanske borde flytta dit... Ja nu håller vi tummarna för våren!!

FREEDOMtravel sa...

Ser fram emot våren! (Och mot att bli av med den här envisa influensan!!! ;))