söndag 13 mars 2016

Helgbilden 13 mars

Helgen har bestått av vårstädning i garderober, lådor och skrymslen, men lite nöje fick det trots all marktjänst plats för då TCB uppträdde i närheten. 
Det bästa var att åter få träffa Rebecka Karlsson som turnerar med dem.

Rebecka behind the scene....
Lite arbete med kläder och make up innan uppträdet skall börja, men en liten pratstund lyckades jag få med henne ändå.
En ödmjuk, varm och vacker ung kvinna med en röst som får mig att rysa av välbehag. 
Jag tror hon kommer gå långt inom musiken, och hon har tiden för sig för hon har inte gått ut skolan än. 
Det här är absolut ett namn att lägga på minnet.
...and on the scene..
 Väl på plats bland många andra i publiken njöt jag i fulla drag av den musik som jag har växt upp med och gillat. 
Det blev med andra ord lite nostalgi i helgen.
..in action
Här är sångerskan i full action, och jag hade hoppats att hon fått framföra än fler sånger för hon har en röst som inte lämnar ett öga torrt som här i Talang för några år sedan. 
Det vill inte säga lite när hon får Herr Aschbergs ögon att tåras.

10 kommentarer:

Stare Ström sa...

Om henne vet jag ingenting, men det är alltid kul med lite nostalgi! :-)

Marina sa...

Det är alltid trevligt att lyssna på musik. Ja hon har bra röst.

Eva Trillian sa...

Musik är viktigt och en stor del av upplevelsevärlden :) Skönt när man hittar sådant men verkligen kan njuta av!

Mias Mix sa...

Kul med unga talanger, hoppas det går bra för henne!

Livet genom bilder sa...

Härligt med sångerskor/sångare som berör och skänker glädje

Violen sa...

En bra sångerska och gamla kända melodier, vilken härlig kväll du fick! Skönt med nostalgi ibland!

Annette sa...

Vilken röst! Hon sjunger Hollow bättre än Jöback till och med. Varför var inte hon med i melodifestivalen undrar jag? Tack för länken, så att jag också kunde få se inslaget. Hoppas det går bra för henne.

Re: Jag är inte rädd för höjden, men att åka i en proppfull hiss 155 meter upp, det är inte vad jag gillar... Tur att hissen var snabb. Jag hann ändå titta på var och en i hissen och tänka att om vi fastnar här allesammans i hissen, undrar vad vi kommer att prata om då ;) Väl uppe hade de alldeles för dyra räksmörgåsar, men man betalar väl för utsikten antar jag. Thielska kan jag rekommendera, det fanns många fina konstverk att se där, och själva byggnaden är väldigt hemtrevlig, märkligt nog. Vi åt inte i restaurangen, men jag kikade in och bakverken såg fantastiska ut och även porslinet, i pastellfärger. Bäst var parken. Där måste det vara mysigt att sitta på en bänk på sommaren och se ut över vattnet.

Anni sa...

Men så kul, henne måste jag lyssna mer på! Hade inte hört talas om henne förut.
Och så fick du vårstädat, det låter som en bra helg!

KajsaLisa sa...

Fina bilder och grym röst, Klicka på kul på den här länken, min favoritsångerska, jag har upplevt det här i verkligheten.
Att gå från fullt ös direkt ned till det här när publiken är totalt bananas är så himla modigt och kaxigt, dessutom gå iland med det.
https://www.youtube.com/watch?v=het2WG3KNVM

Åke sa...

Kommer säkert att gå långt! Fint :)