söndag 6 mars 2016

Helgbilden 6 mars - Första vårmånaden.

Så var det dags igen för helgbilden. 
Veckorna går fort, och våren låter vänta på sig.
Idag vaknade jag till friska vindar, då jag sover med öppet fönster. 
Ja nu är det inte öppet på vid gavel utan endast lite, men det räckte 
för att jag skulle förstå att det inte var något trevligt väder.
På tal om väder....
Väder det är bra att kallprata om i alla väder med kända som okända så jag fortsätter med väder.....
Söndag med blåst och snöfall, och jag som tänkte gå ut och promenera med kameran.
Det fick bli högst en liten tur ut på gräsmattan och fotografera krokusen och snödropparna.
Det är det som kallas för en nypa frisk luft så nu vet ni det.



Med fötterna i snön verkar de inte fara illa även om det ser kallt ut. Snöklockorna är slutna, och det kan jag förstå för inte ens jag skulle vilja visa min bästa sida i snöoväder. 
Igår stod de öppna och såg så rara ut.
Nåväl än är det inte vår, även om jag trodde det för någon vecka sedan, men ack vad jag bedrog mig.
Jag var lite för snabb, att börja vårstäda i garderoberna.
Pjäxorna är inlagda i sin kartong, och så även stövlarna. 
Idag hade det varit gott att ha dem på sig, men när det bara blev en nypa frisk luft så gick det bra med de vanliga dojorna.
På ett sätt är det skönt att det är "dåligt" väder, om det nu över huvud taget finns något dåligt väder. 
Bara dåliga kläder har jag fått höra.
Idag  kan jag sitta inne, och läsa min läxa i Böckernas Bok, dock ser det inte lika mysigt ut som på bilden. 
Glasögonen mina är lite modernare, och så har jag elektriskt lyse, men det blir säkert ett värmeljus eller två ändå framåt kvällskvisten.
Trevlig 
HÄLG :-)
 Helgbilden

17 kommentarer:

ulla laiho sa...

Tog en promenad till affären i förmiddags och vinden var isigt kall. Köpte lite te och bestämde mig för att det får bli mys inomhus idag.

amo sin blogg sa...

Så fantastisk å sjå dei velkomne vårblomstrane.
Gler meg til krokus :)
Ønsker deg ei fin ny veke.

Gärdsmygen sa...

Så fina bilder! Riktigt riktigt fin trots att det är snö på dem...;) Mars är en gäckande månad. Inte för inte det finns en blomma som heter vintergäck. Jag har varit ute och gått en riktigt lång promenad idag. Har inte riktigt tinat ännu dock...

Monica sa...

Härligt med vårblommor, här sover
snödroppar och krokus fortfarande.
Helgvädret här har vara grått och
tråkigt men det töar i alla fall.
Ha en skön kväll;-)

Violen sa...

Vårblommor, har inte sett en skymt av sådana ännu! Har har det varit grått och trist väder hela helgen, inte mycket att tala om egentligen. Kontrasten mot Sri Lanka är enorm även om vi fick lite regn där. Ha en skön kväll!

Mias Mix sa...

Ja tänk att det alltid ska komma bakslag. Lika trist varje år och ändå så vet man ju att det alltid är så. Jag längtar verkligen efter våren nu. Fina bilder!! Ha det gott!

asahele sa...

Här var det ganska skönt väder idag även om det var grått. Hoppas att krokusar och snödroppar inte ger upp i snön.

Anni sa...

Det är så häftigt att se dina krokusar sticka upp ur snön - snacka om att de visar vem som bestämmer. Nu ska det bli vår, och hör sedan!

BP sa...

Vädret är jag inte ett dugg avis på. Tur att jag befinner mig på sydligare breddgrader. Men jag är faktiskt avis på dina fina bilder och kul text:-)

Fru Eriksson sa...

Underbara foton ♡ ...
/Kram

KajsaLisa sa...

Tuffa växter, fint fångat.

KajsaLisa sa...

Vilka växter, snacka om fighters :)

Beppan sa...

Lite mer vårlikt hos dig - här blommar det bara inomhus.

Helen sa...

Det är fantastiskt att de små vårblommorna klarar kylan och snön! De är så söta där de tittar upp och väntar på solen och värmen.

Helena sa...

Så långt våren ändå har kommit hos dig. Här snöar det för fullt och är snö i mängder. Fin måndag till dig.

Annette sa...

Februari har varit helt ok just av den anledningen, att det är så skönt att stanna inne och läsa böcker :) Men i dag kommer våren och sedan får vi hoppas att den stannar. + 7 grader i helgen! :))

Kiki Freese sa...

Du får till det! Ett helt inlägg inlindat i vädersnack:.
Bra jobbat och fin bild på snödropparna, du måtte nästintill själv rullat i snön när du tog den bilden.
/Kiki

Copyrightskyddade bilder