lördag 5 mars 2016

Lördagstema Citat # 33 - 5 mars

Lördagstema Citat
Kinesiskt ordspråk

10 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Det citatet har faktiskt hjälpt mig många gånger, ge inte upp, kämpa på, det är ju det enda vi kan göra om vi inte vill bli bittra och negativa...

Marie i Skrifvarstugan sa...

Ja så klokt och bra citat och det kan man tänka på.

Ha en fin kväll !

ulla laiho sa...

Om än inte tiden läker alla sår så mildrar den smärtan med tiden.

BP sa...

Det hoppas jag verkligen och skulle vilja tillägga att de även låter bli att släppa sin avföring i mitt hår, vilket hände mig i Tel Aviv för 2 år sedan...

Llh sa...

Ett klokt citat att ta till sitt hjärta. Sorgen har sin tid men den är inte evig.

Karin sa...

Jag hade hundratals kajor och råkor över mig på kvällspromenaden. Som tur är letade de inte bo utan ett sovträd för natten!
Kramar karin

Klimakteriehäxan sa...

Men har du kommit på det själv är du förstås bara att gratulera!

Gärdsmygen sa...

Så är det absolut! Tänkvärt! Sen fick jag mig ett gott skratt av BP:s kommentar :)
SV: Jo jag har alltid egna bilder på bloggen!

Anni sa...

Nej, det gäller att skrämma iväg dem så gott det går! Så snyggt du fångat skrattmåsen på väg att lyfta - eller håller den bara balansen?

Annette sa...

Så sant så. Sorg måste få ha sin tid och sina olika stadier, men man måste också kunna gå vidare. Viss sorg kan man behöva dras med hela livet, men jag tror då på ett liknande citat som jag försöker leva efter: Livet handlar inte om att vänta på att stormen ska passera, utan om att lära sig att dansa i regnet. Ha en fin dag!