onsdag 30 mars 2016

På resande fot i helgen...

Delar av helgen var jag på resande fot med Willys Jeepen...

..för den har fått ett nytt hem. Jag blev faktiskt glad för dess nya hem om man nu kan vara det för en pryl nåja ett forden då....
 Lite yngre som har köpt sig en ny "leksak" och inte vilken som helst. 
Den var så kul att köra, och nu är det inte jag som kan köra den mera. Nu är det en annan kvinna som har tagit över ratten om hon nu lyckas ta den för sin man:D
Nåväl kul är det att köra olika fordon, och lite spännande att åka med ett sådant här lass många mil.
Fram kom vi lyckligt och väl, och lyckliga var de som numera äger den.
På vägen passerade vi Kobergs slott som låg väl synligt från vägen. Här hade de huggt ut en gata så man hade möjlighet att fota när man körde rörbi. Nu var det nog inte det som var meningen med den här gatan, men det passade mig.
Vi passerade också Anten och dess museijärnväg, och jag lyckades få gubben att stanna till för han är pensionerad förare, och har fått sitt till godo av tåg, men vad gör han inte för mig som gillar sådant här.
Själv har jag åkt den här sträckan en gång för länge sedan när min son var barn, och han tyckte det var kul. 
Ja även jag tyckte om det såklart. 
Barnasinnet har inte lämnat mig än, tack och lov.
Till sist innan vi åkte därifrån såg vi detta, och det är minsann inte tillåtet att köra över så här utan att fälla bommarna. 
Inte ens om det är en museijärnväg för de har samma regler de som alla andra tåg.
Nu väntade vi såklart på att ekipaget skulle komma över.
Den här resan tog hela dagen, och de andra påskdagarna har jag haft lite främmande, och så har jag promenerat en del och softat i soffan som inte är så dumt det heller ibland.
Sist men inte minst så åt jag ägg och äggrätter.
Tack för du tittade förbi, och en trevlig vecka önskar jag dig.


10 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt resereportage som vanligt............CJ

Livet genom bilder sa...

Du verkar alltid hinna med så mycket. Måste kännas lite sorgligt att skiljas från en sådan rolig bil

Violen sa...

Kul att följa med dig ut och resa! Vi kom knappast utanför dörren på grund av vårt bokhylleprojekt som för med sig så mycket kringarbete.

Monica sa...

Jeepen skulle jag inte tacka nej till.
Ingen prinsessa framför slottet, en av
Hagasessorna bor ju där.
Vilken härlig bensinpump, det var bättre
och snyggare förr.
Ha det bra själv är jag förkyld för andra
gången i år.

BP sa...

Synd med jeepen, den var riktigt cool. Ska bli spännande att se vilken bil sonen köpt som leksak!
Toppen resereportage och härliga bilder som får mig att dregla:-)

Kiki Freese sa...

Läcker jeep. Skulle så gärna vilja pröva köra en.
Alltid lika fin dokumentering.
Nu stundar en ny helg så ha en riktigt bra sådan.
/Kiki

bettyl-NZ sa...

An interesting series of shots! Love the old gas pump.

Anni sa...

Vilket häftigt ekipage det var med monsterbilen och jeepen tillsammans!

Carita Liljendahl sa...

En sådan underbar gammal jeep!

LarsIngvar sa...

Trevlig reseberättelse och fina bilder. Koberg har jag passerat många gånger, då jag är uppväxt bara några mil därifrån.