söndag 13 mars 2016

Skyltsöndag

 Dags att skylta igen, och då slår jag två - förlåt - fyra flugor i en smäll.
Kör sakta det gör jag alltid - nästan - och när en svart hand visar stopp stannar jag såklart för där jag inte får tillträde har jag inget att göra.  
Jag kan undra varför handen är svart. Jag kan se att bilden föreställer en som skriker, och sätter upp den stora svarta handen. En riktig rysare det här.
Den vita handen känner jag ingen för den står väl för rör inte min kompis, och det får ingen göra. Då blir jag argare än arg. 
Här säger den mig något helt annat, och då tänker jag på mitt fordon som är litet och nätt. 
Däremot får man nog akta sig om man har ett något bredare fordon för då är risken att fastna mellan grindstolparna stor så bäst att veta sitt fordons bredd här.
I den amerikanska armén har jag inte gjort någon rekryt, (hehe)men kört och åkt med den här det har jag. 
Häftiga åkdon men något obekväma vid långturer.
Skyltningen U S ARMY  och dess nummer är viktig på dem och skall vara exakt och sitta på rätt plats.
Nästan en helsida står att läsa på trösklarna.
Willys Jeep M38A1 1952:an.
Nu går 52:an i himlen in..... nä  - inte riktigt men jag har nog åkt i den för sista gången då den är till salu, och jag som gillar den så 
Värd för Skyltsöndag är 
BP
Skyltsöndag

4 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Tack för din skyltning, riktigt bra! Lite att fundera på. Känns bra.
SkyltSöndagsKram ♥

BP sa...

Älskar din första skylt, speciellt din tolkning. Snack om hängslen on livrem på den skylten - förvirrande värre om du frågar mig.

Att jeepen är till salu gör ont, det förstår jag. Skulle inte ha nå't emot att "cruisa" omkring i en sådan. Läckert! Åsså skiljer man sig från mängden om man säger så.

1000 tack för toppen skyltning och länken:-)

Llh sa...

Där slog dy verkligen fyra smått förvirrande skyltar i en rolig smäll. Gillar din berättelse och gillar jeepen skarpt :)

Stare Ström sa...

Inte lätt att få ihop dem!