tisdag 8 mars 2016

Utsikt

Utsikt det är fint att ha både från en sådan här korg, och från en våning eller från ett hus som ligger på höjden. 
Nu är jag ingen vän av höjder. Absolut inte - jag hatar höjder, och får svettningar bara av tanken på att åka uppåt. 
Trots detta övervinner jag detta pga att jag skall visa mig modig inför någon annan.
Jag är fåfäng,
 och tror mig klara av sådant jag inte kan.

Jag är höjdrädd så att jag skakar i knäna, och får yrsel, men ändå steg jag med upp här med mitt bonusbarnbarn.
Vi hade en brandman med oss ,och det gjorde att jag fick sätta alla klutar till för att skärpa till mig än mer.
Modigt ja det tycker jag nu efterhand, men det värsta var att hålla masken inför barnet. 

När jag såg att hon blev lite blek passade jag såklart på att fråga  om hon tyckte att det räckte att vi skulle stanna här.
Jag vill inte åka längre upp fick jag som svar, och gissa vem som pustade ut?
För på den här höjden kan jag tala om att det svajade ganska rejält.
Detta var några år sedan, och någon sådan här åktur har jag inte företagit mig sedan dess, men en gång är ingen gång:D
Trots detta har jag kvar lusten att prova sådant jag aldrig gjort tidigare, och för varje gång känner jag mig stolt.
Nästa projekt för mig blir att åka go-cart, men då ensamåkning pga min nacke. Jag vill inte riskera att någon skall åka på mig bakifrån.
Tack för du tittade in och trevlig tisdag afton.

11 kommentarer:

Stare Ström sa...

Modigt gjort av dig!

Violen sa...

Modigt gjort! Tror aldrig jag hade vågat mig upp där, inte ens om det hade varit en riktigt spektakulär utsikt. Måste ha varit skönt att känna fast mark under fötterna igen!
Ha en trevlig kväll!

Paula i pörtet sa...

Beundrar ditt mod! Jag är livrädd för höjder, broar och liftar är dom värsta för då känns verkligen höjden i skakigt underlag! En gång åkte jag en linbana uppför en slalombacke på sommaren och väl däruppe vågade jag inte åka ner igen!

BP sa...

Är inte höjdrätt, men att kliva in i den lyftkorgen hade jag inte vågat. Stor eloge! Du har all rätt att vara stolt över dig själv!

Har inga problem med höga höjder på utsiktsplattformer, berg eller hissar som går på utsidan av byggnader, men som sagt den här korgen hade jag inte frivilligt klivit in i.

Gerd ♥ sa...

Tack för visningen! Jag åkte med dig, haha.
Tänkte jag skulle fått se en guess what, men det här var ju inte illa.
Kram, Gerd *hjärta*

LarsIngvar sa...

Det är fin utsikt där uppe. Har själv övat en gång när jag var på brandutbildning. Det var modigt av dej.
Ha en fin dag.

Monica sa...

Vad duktig du är själv skulle jag aldrig våga.
Glömmer aldrig när syrran lurade mej att åka
Pariserhjul på Gröna Lund vilken skräckupplevelse;-(
Ha det bra

Llh sa...

Läskigt när det svajar där uppe på toppen men viken utsikt och vilken underbart blå himmel. Go carte är riktigt roligt, go girl go :-)
Svar: Tack för fin feedback! Du frågade hur jag gjort bilden, den är fotad med mobil och redigerad med mobilappar.

Mias Mix sa...

Riktigt starkt gjort av dig!! Kan tänka mig vilken fin utsikt det var där uppe!
Håller tummarna att du blir mormor och farmor en dag i framtiden :)

Anni sa...

WOW - du är ju modig!

Anonym sa...

Åhhhh, jag dööööör...så otäckt...jag har svindel och skulle inte vilja göra som Du gjort!!! ...modigt!!! KRAM från Kerstin A

Copyrightskyddade bilder