söndag 3 april 2016

Helgbilden 3 april

Nu är det vår med allt vad det innebär.
Vacker blomning som är bland det ljuvligaste jag vet, och allergin som är bland det värsta jag vet. 
Hur blev helgen då?
Soft..
Den här helgen har jag softat. Ja ni vet väl vad detta innebär, 
eller hur?
Just det. 
Jag har tagit det lugnt, slappat och vilat upp mig från förra helgen då jag var iväg mycket. 
På resande fot i helgen
Dessutom har pollenallergin  satt in, och täppt igen mig så jag är allmänt trött och hängig, varför jag inte har varit utanför dörren knappt någonting mer än ett konditoribesök och lite städning inomhus.
Det blir som väl är (var inte arg på mig nu snälla) regn i veckan om jag nu får tro väderlekstjänsten, och det väljar jag att tro på. 
 Så jag kan se fram emot många promenader i regnväder.
 I det här fallet är jag egotrippad. 
Inte trodde jag det skulle bli så svårt i år. Trots att jag var förberedd sedan fyra veckor tillbaka så hjälpte inte mina förebyggande åtgärder till i år.
Snorigt värre och ont i bihålorna.
Nåväl jag skall inte klaga mera för det går över, och är man ensam så går det än bättre för då behöver ingen stå ut med mig, och mitt humör då jag är hängig och gnällig.
Ha en fin vecka alla ni andra, och ett stort tack för ni tittade in och kommenterade.

Helgbilden

14 kommentarer:

BIRGITTA AHL sa...

Här var det fina vårtecken i rabatterna.

Violen sa...

Så bra att det finns vackra vårblommor att glädjas åt när livet är besvärligt!
Allergi är ett elände och i år är visst pollenallergier riktigt på hugget! Min allergi är ett minne blott och jag känner ingen saknad. Hoppas det lättar snart för dig, det är visst regn i sikte kommande vecka!

Beppan sa...

Vackra blomster hos dig - på gott och ont ser jag.
Inte kul att drabbas av allergi.

Anni sa...

Tycker så synd om alla allergiker som inte kan njuta av den efterlängtade våren!
Tack för att du lyckades fixa så fina foton!

asahele sa...

Allergi kan verkligen ställa till det och jag har full förståelse på att du längtar efter regnet. Underbara blåsippor!

Mias Mix sa...

Jättefina vårblommor! Mindre roligt med allergin, Har du provat att lägga tallbarr i vatten och dricka? Läste om det för några år sen och det hjälpte min son. Bara att googla på pollenallergi och tallbarr.

Helen sa...

Vilka otroligt ljuvliga bilder! De blå ljuvliga blomstren lyser verkligen upp i det annars bruna och grå som dominerar denna årstid. Det låter dock väldigt jobbigt med allergin och jag förstår att du föredrar regn. Hoppas du får en bra vecka och regn så du kan vara utomhus.

KajsaLisa sa...

Förstår dig, allergi är jobbigt, glöm inte ta med kameran på promenaden. Härliga vårblommor.

Livet genom bilder sa...

Så härligt med blommor! Här dröjer det innan jag får njuta av sådant fint

BP sa...

Här ser jag att jag lyckades med en kommentar hos dig igår när jag kommenterade på flygplanet. Men sedan bröts wifin upenbarligen, för kommentaren till det här inlägget försvann.

Min bästa kompis är pollenallergiker och hon avskyr våren. Jag förstår henne - och dig faktiskt. Nu har jag inte koll på vädret i södra Sverige, men här i nollåtta är prognosen regn i flera dagar framöver, så här skulle du trivas:-)

Jättefina bilder du tog, men efter att ha läst texten ser jag bara en nysande och snörvlande Inger framför mig;-)

tankar o bilder sa...

Allergi är ett gissel. jag vet :/

Anni sa...

Åh, vad roligt med Mön! Jag har lagt till bildtexter i mina två danska inlägg, så kanske du får bättre uppfattning om vad vi upplevde!

Anonym sa...

Kul att läsa din blogg! Kram Maja

Annette sa...

Å, stackare! Jag känner bara av litet av pollen, mest att det skaver i ögonen. Men jag är allergisk mot fåglar, så jag vet hur det är att vara rejält allergisk. Jobbigt att inte kunna vara utomhus utan att lida av det under årets kanske allra finaste årstid. Jag kan ju alltid använda andningsmask de stunder jag är i vårt hönshus, men vad gör man åt pollenallergi... Pollen har ju dessutom en förmåga att leta sig in också.

Fina bilder har du fotat :) Jag har ännu inte kommit ut i skogen så att jag fått se blåsippor, det måste jag försöka se till att göra i helgen, men krokusarna har slagit ut i rabatten i gult och lila, man blir så glad av att se dem!

Hoppas du får en skön helg! Om det regnar hos dig också så kanske att pollenallergin inte blir så jobbig de närmaste dagarna. Håller tummarna för det!