söndag 17 april 2016

Helgbilden

Den här helgen vill jag visa hur långt våren har kommit.
Helgen har varit innesittarhelg med efermiddagspromenader. 
Den här  helgen har det tillkommit värk i min nacke så jag kan inte sitta vid datorn länge alls så därför blir det ett kort kort bidrag idag.
Många av våra vackra vilda blommor har slagit ut.....
...men även trädgårdens blommor har börjat spira.
Den vackra rosenripsen till exempel.
Där jag befinner mig i helgen är det stor marknad, (inte stormarknad bara en liten ICA butik), men den skippar jag för vädret är inte sådant att det tilltalar mig att gå på marknad, och så sätter naturligtvis nacken ett streck i räkningen den här helgen.
Alla ni andra får ha det så gott, och era bidrag kikar jag på efter hand som nacken tillåter.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilka fina blombilder!
Kram
Yvster

Ezter sa...

Nej, denna helgens väder är inget att skratta belåter över!

Helen sa...

Vad härligt att det börjat blomma, trots det trista vädret! Det lyser verkligen upp efter vintern!

Violen sa...

Härligt att växtligheten kommer igång! Vårvärmen har tagit en paus men snart exploderar det nog i naturen!
Var rädd om din nacke! Tråkigt att du har så ont!

BP sa...

Å här lär jag mig namnet på en ny blomma igen som jag aldrig sett - rosenrispen. Så vacker den är!!!

Hoppas verkligen att din nacke blir bättre - inget roligt, speciellt inte om man vill blogga och/eller köra bil!

Krya på dig!

Bitten sa...

Nej, vädret har ju inte varit så värst fint, men det är tur att blommorna börjar slå ut ändå, trots kylan.

Monica sa...

Ja det är härliga tider nu i naturen och trädgården.
Krya på dej inte roligt att ha ont i nacken;-(

Anni sa...

Det ser ju ut hos dig som hos mig, med den lilla skillnaden att det bara är den rosenribsblomma som ligger närmast mitt köksfönster som har slagit ut. Och så har jag ont i benet istället för nacken ...
Nu kryar vi på oss!

Marit Johansson sa...

Fint när det börjar blomma i naturen, här uppe får vi vänta ett tag till. Hoppas det blir bättre med nacken.

KajsaLisa sa...

Känner att våren är här i dina bilder.

Kiki Freese sa...

Stackare! Hoppas nacken slutar värka och att du kan återgå till bloggande i full mängd.
Fina blommor som inger hopp!
/kiki

BP sa...

Svar: Det är nästan kusligt det där...

Nästa vecka har maken en tid inbokat hos tandläkaren för att få en krona...

Samtidigt har jag en tid hos min tandis för att byta ut två fyllningar som har hållit i 25 år men nu har spruckit. Bröd och vatten som måltid den närmaste månaden alltså. "Älskar" att främja tandläkarna...

Nej, det är inte jag som åt allt det där. Jag gillar inte pizza så jag åt den utmärkta pastan.

Dansa har aldrig varit min grej. Har noll koordinationsförmåga så jag höll mig till "fridans" = disco, där jag slapp trampa killarna på fötterna;-) Å ingen dansar ju disco längre;-)

Ulrika Landin sa...

Trevliga bilder :)

Anni sa...

Här har jag skrivit receptet! Den är lätt att göra och gudomligt god!
http://dubbelhakorna.blogspot.se/2010/10/en-fraschare-banoffeepie.html

Hoppas att din nacke är bättre nu!

Mias Mix sa...

Åh så fina bilder! Rosenrisp har jag aldrig hört talas om eller inte heller sett förut men den är ju fantastiskt vacker!!

Anni sa...

Kondenserad mjölk finns både sötad och osötad och det är dessvärre den söta modellen som används till desserter. Den karamelliserade har kokats men har ändå inte högre sockerhalt än den okokta.

bettyl-NZ sa...

How lovely!!

Copyrightskyddade bilder