söndag 10 april 2016

Skyltsöndag 10 april

Så var det dags för skyltning igen då, och den här söndagen är inget undantag. 

Varning: överfyll inte 
du måste tillåta utvidgning eller med ett finare ord expansion. 
Javisst så känner jag mig nu som ett kärl som har gott om plats för mer.

Jag har äntligen lyckats sluta med raffinerat socker, och känner mig lättare i min tank, magen alltså. 
Numera riskerar jag inte att behöva känna mig som en gasbehållare ibland. 
För som  skylten förtäljer skall de bringas i säkerhet vid eldfara. Inte visste jag att man var tvungen att bringas i säkerhet 
vid eldfara.
Nu gäller det bara att inte komma på... 
...andra "tankar" och börja igen. 
#
Dock finns det en sak jag inte tänker avstå helt ifrån och det är mörk choklad, men det blir ingen vardagslyx. 
Ånej bara som fredagsgodis och en liten bit.
Tack för att du  tittade in

4 kommentarer:

FREEDOMtravel sa...

Vilken charmig gammal pump! :)

BP sa...

Vaddå bara tråkiga skyltar hos dig!!!!!??????? Absolut inte!!! Tycker dina skyltar är superfina och framförallt annorlunda. Du bjuder ju på en riktig nostalgitripp, som jag verkligen tackar för. Dessutom älskar jag dina personliga och finurliga tolkningar.

Å mörk choklad - ja, det har du gemensamt med maken min kan jag säga, fast han äter en liten bit av "kakan" varje dag efter middagen;-)

Stort tack för toppen skyltning och länken! Hoppas du hänger kvar "forever" och skyltar:-)

Mias Mix sa...

Läckra skyltar! Och starkt gjort av dig att sluta med sockret!!

Annette sa...

Bra gjort! Socker är svårt att sluta med. Och vilka fina foton, gillar verkligen den där pumpen! Och din text till :)