söndag 3 april 2016

Skyltsöndag 3 april - Skyltar på Anten Gräfsnäs museijärnvägsområde

Ganska kul med museijärnvägar, och det kryllar av skyltar där så då kör vi.
 Den här gula figuren  stirrar på mig med sina svarta ögon. 
Precis samma färg som mina får när jag blir f********.
Nu är den här lokalt frigiven så jag hoppas den hamnar inom lås och bom å det snaraste, fast när jag tittar noga är den rätt söt.

 Här skyltas det om promille, och då inte att föraren får ha högst 10 promille i blodet.  Då skulle kanske resan bli en resa att minnas för livet om man undkommer med det i behåll.
Nope det handlar om att det lutar uppåt 10 promille så det gäller att trampa gasen i botten eller rättare sagt föra gasreglaget framåt. Annars kan det bli stopp i backen, och det är nog inte så bra, men bättre än en full förare.
 Här är det bäst att hålla sig på behörigt avstånd för annars kommer håret att resa sig, och frisyren ställa sig rakt upp som på dockan i Kalle Ankas Jul med skillnaden att mitt hår inte blir lockigt som dockans.
 Ja ni vet den sekvensen när tomten skrämmer dockan med en spindel för att håret skall resa sig, och han kan permanenta det.
 Det här är lika skrämmande för mig utan spindeln så jag beskar bilden så det ser ut som jag är nära.

Här kom jag osökt att tänka på TV serien V som gick 1984. Den var lite otäck med ödlor som hade människoskepnad. Ödleskinnet kunde de dra av sig vid behov. (alltså inte toalettbehov)
Dessa utomjordingar invaderade jorden.
Ja den satte sig så hos mig att så fort jag ser något V så tänker jag på den.
Mardrömslikt 
Nu betyder detta V inte att jorden blir invaderad, pust torkar svetten ur pannan, utan vägövergång för järnvägstrafik, vilket är betydligt bättre än en invasion med ödlor.
#
Jag hälsar dig välkommen hem till det kalla nord.

8 kommentarer:

Anni sa...

Fnittrar glatt åt dina skyltar och texter :-)
Minns också V, tyckte att den var riktigt sevärd först men som så ofta blev den (väl) sämre ju fler avsnitt det blev.

Comsi comsa sa...


Underbara skyltar, ler stort.
Visst minns jag V :D)

Kram och ha en fin fortsättning på söndagen. ❤

Gerd ♥ sa...

Det var roliga skyltar! Ja, naturliga. Jag har varit i Gräfsnäs slottsruin och även åkt tåget där.
Skyltsöndagskram ♥

Carita Liljendahl sa...

Hahaa - det var skojigt skrivet - speciellt det där med Kalle Anka och starkströmsanläggningen :-D

BP sa...

Älskar skyltarna, men framförallt dina härliga texter! Sitter på planet hem och tackar för att Norwegian har wifi ombord så att jag kan njuta av både dina och andras skyltar:-)
Stort tack för härlig skyltning, länken och välkomsthälsningen. Borta bra, men hemma bäst är då inte min melodi om man säger så;-)

Kolonilotta sa...

Här inne får man sig alltid ett gott skratt på Söndagar! :)
Love it! ❤

Ama de casa sa...

Oooo... V... Jag såg flera, ja faktiskt JÄTTEMÅNGA ödlor idag. They are back!!!

Fast den där första figuren var söt ;-)

Anonym sa...

Trevlig å kul läsning som vanligt. CJ

Copyrightskyddade bilder