söndag 17 april 2016

Skyltsöndag # 49

På grund av min onda nacke blir det ett kort bidrag här i dag.
Idag skall vi gräva...
..inte jag, 
men vi skall kika på en speciell maskin.
 Den här grävmaskinen gick jag förbi på en av promenaderna innan värken slog till. 
Den är lite speciell för den är profilöverskridande...
...vilket betyder att den har extrahjul, och då går det som på räls.
Fiffigt eller hur?
..och såklart används den för underhåll och olika arbeten på våra järnvägar.
En fin vecka önskar jag er andra, och själv går jag i ide.

2 kommentarer:

BP sa...

Alltså Anemonen - har du kollat min cv eller!!!???
Eller så är du synsk eller.

Jag har nämligen jobbat för företaget som sålde just tyska Atlas grävmaskiner i Sverige under 1990-talet och början på 2000-talet. Jag skrev till och med om banvallar i Örebro/Hallsber-trakten som man byggde med hjälp av maskinerna i vår kundtidning. Tog till och med foton. Maskinerna är specialtillverkade för just Sverige och verkar uppenbarligen fortfarande säljas här, trots att mitt företag gick i konkurs 2002.

Gissa om jag bara ÄLSKAR ditt bidrag till "min" Skyltsöndag!!!

Tusen tack för yummie-yummie skyltning och länken:-)

Marit Johansson sa...

Så smart :)