måndag 30 maj 2016

Helgen som gick

Nu börjar det roliga när våren och sommaren kommer för då är det veteranmarknader och antik- och loppisar som är så kul att vandra runt på.
Här på veteranmarknaden i Torpa stod den här vackra välrenoverade Volvo Amazonen och glänste.

Här fanns mycket att titta på, och här är det bara att flyga iväg med Scandinavian Airlines i tankens värld. För leksaker fanns det en hel del av här.
Ville man dra en låt på ett handklaver gick det också bra. Jag blev erbjuden att spela en trudelutt, men inte kan jag spela på ett sådant så det fick allt vara...
..men den här var läcker så den hade jag gärna knarrat iväg på.
En hel del folk och många nasare var det här, och vädret var ömsom sol ömsom molnigt ..
..här ståtar två helt skilda tyskar ja till och med en tredje skymtar fram till höger i bild. Trabanten från DDR och Porsche 911 från andra sidan och så även baggen till höger. 
Skilda världar skulle jag vilja säga.
Vilken skulle ni välja?
Så var det dags att fara vidare genom skogarna till loppisar och hitta en perfekt fikaplats dessförinnan för att äta av den medhavda matsäcken.
Med mig hem från dagen fick jag en fästing som nu har gjort att jag är tvungen att käka penicillin. Det gillar jag inte men vad gör man? Resten av sommaren blir det gummistövlar i naturen.

12 kommentarer:

BP sa...

Fortsätter väl dregla rejält även över det här inlägget. Toppen att du visar upp dessa veteranbilsträffar, för vi har liksom inga kvar här i närheten av storstan - tyvärr. De har gått i kraven allihopa, då ingen orkade hålla i dom längre. Så himla synd förstås...

Kan berätta att jag både ägde en Porsche 911 samt en VW 1300, så dom kan jag. Alltså väljer jag kultiga Trabanten (se min kommentar till föregående inlägg).

Å vi har också "loppat" i helgen. Kolla bloggen!

Å vilken toppen bild på dig snygging:-)

Comsi comsa sa...



Där skulle varit kul att gå runt med dessa godingar. :D))

Kram ♥

Helen sa...

Veteranbilsträffen med loppis ser väldigt mysig ut, i våra trakter är det veteranbilsträffar i princip varje vecka hela sommaren så gamla bilar kan man se ofta. Jag hade nog vald Bubblan bland bilarna du visade men jag har tillräckligt med gamla bilar i garage och på logen, där bl.a. min egen gamla Volvo PV finns kvar så jag tror jag klarar mig :).

Kiki Freese sa...

Början och slutet slår alla rekord, Underbart!
/Kiki

Violen sa...

Ja, nu är det full fart på loppisar och andra sommarbegivenheter! Kul att gå runt och titta. Här har veteranbilsuppvisningarna börjat, varje onsdagskväll i hamnen hela sommaren lång. I morgon ser det ut att bli fint väder så då går vi dit. Förra onsdagen spöregnade det och då stannade vi hemma. Det brukar vara massor av folk, trångt och mysigt men svårt att fotografera.

amo sin blogg sa...

Her viser du skikkeleg vårslepp av mange flotte
gamle køyretøy,
Fin sykkelen med motor.

Ha ein fin juni !

bettyl-NZ sa...

I like to wander through markets like this--there is SO MUCH to see! You captured so many wonderful things!

Hasse Thorén sa...

En fästing..! Fy fasiken.. Bättre sällskap kan man klart ha..
Men den moppen hade jag gärna haft

Stare Ström sa...

Så mycket det finns att titta på alt köpa!

Eva Trillian sa...

Så många fina bilar att titta på :) Den där Amazonen går verkligen inte av för hackor - vilken juvel!

Anonym sa...

Hej!
Det var synd att jag inte åkte dit! Jag trodde det bara var reservdelar till gamla bilar och motorcyklar, men det fanns ju så mycket annat roligt! Fint att du delade med dig, då vet jag vad det blir nästa gång i Torpa... Kram Yster

Monica sa...

Vilka härliga bilder blir riktigt avundsjuk
på dej här finns inte så många marknader
och loppisar.
Leksaker och bilar kan man aldrig få nog av;-)
Ha det bra

Copyrightskyddade bilder