söndag 22 maj 2016

Skyltsöndag

HEJ !
på dig
Idag har jag varit på loppis och då blir det skyltning
 Vill du köpa en Dux?
Ja inte en registreringsskylt utan en Dux madrass för visst finns det väl Duxmadrasser att köpa för en skön sömn?
På loppisar kan man aldrig veta vad som finns att köpa...
...en skylt till bilen 
...en potta
....en kofångare
...skyltar
och visst är det extra kul med skyltar...

...även om de visar 
inte här
 för då blir det inget prut 
och inga prylar sålda
Tack för titten och för en kommentar

8 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Flotte skilt du fant på Loppis.
Det finns et utall artige skilt, men sjelden en får kjøpt dei.

BP sa...

Hahaha! Du är då bara för rolig:-) Har iofs ingen DUX-säng utan en Hilding men BINGO för den 405 meter långa Duxen som den 1,95 meter lång maken min skulle definitivt trivas i:-)))))

Å det är så roligt att du lägger upp just ett inlägg som handlar om ett besök på en loppis. Maken och jag pratade nämligen alldeles nyss om den efterlängtade utomhus-loppispremiären nära oss. Den har premiär nästa helg. Äntligen!

Vi köper nästan aldrig något, men njuter av att promenera runt där och kolla vad som finns. Love it!

Toppen skyltning om jag tackar för. Å stort tack för länken också:-)

BP sa...

Svar: 1 000 tack för länken till Klimakteriehäxan, som sedan själv skrev en kommentar. Blogglandia är underbar:-)

En till som var med när Pumita höll i temat är Erik Kling. Han la också upp ett skyltinlägg: http://erik56.blogg.se/

Hanneles bibliotek sa...

älskar loppis och kul skyltar

Kolonilotta sa...

Det är alltid lika roligt att gå skyltpromenad med dig! :)
Tack för ett stort leende direkt på morgonen!
Kram

Erik Kling sa...

Så trevligt. Ser att BP tipsar om mig i en kommentar. :-)
Tycker jag känner igen dig Inger som en bloggare som varit med ett tag. Vi deltog i flera fototeman som tyvärr försvunnit under tiden min blogg tog en paus.
Reg-skyltar är tacksamma speciellt när de tre bokstäverna bildar skojiga ord som din hej-skylt.

Mias Mix sa...

Haha kul skyltning :)

Gemsofmylife sa...

Vilka underbara skyltar och humor är underbart speciellt med DUX.. sängar .
Jag hoppas att du får en härlig start på veckan
Kram