måndag 30 maj 2016

Skyltsöndag

Dags igen att skylta och den här Trabanten från DDR får inleda skyltningen.
Det är  kul att den tyska skylten är kvar. Lite extra utrustning och så är saken biff....
...biff är dock inte det här utan Auto Cleaner  från Texaco, och biff fick det bli till middag på kvällen, och...

...filter  av olika sorter för det facila priset av 50 Sek styck fanns det gott om.
Allt det här fanns på veteranmarknaden i Torpa. Tur hade vi som hittade något som var perfekt och till ett bra pris. Dock inga filter.

Till sist en smekning från Smekab för smekt kan man bli av den här stoppskylten. 
Kör man på den får man sig en rejäl kyss, men det fick inte jag för jag gick tyst och försiktigt förbi för kyssar vill jag inte ha av vad som helst.
Skyltsöndag

4 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Hur lyckas du få till det! :)
Du är fantastisk på att plocka fram idéer med skyltar en annan inte ens skulle reflektera över!

Svar: Det är otroligt vilsamt att sitta här inne just nu med en kopp te, tända ljus och känna doften av en nyinplockad syrenkvist!
Varmaste kramen!

Gerd ♥ sa...

Fantastiskt fint och kul skyltat!
Alltihop!
Kram ♥

BP sa...

Dregel, dregel! Vilka skyltar du hittat - helt i min smak! Trabanten är ju kult! Minns att jag läste i en tidning när muren föll att västtyskarna bytte sin dyra BMWn mot just Trabanter.

Texaco oljeburken påminner om en liknande jag fick en gång, fast oljan var av märket Gulf - kult det också. Å jag har den faktiskt kvar:-)

Smekab stoppskylten har jag aldrig sett, så tack för den bekantskapen

Helt underbara skyltar! 1 000 tack för att du är med och tack för länken:-)

Mias Mix sa...

Älskar dina texter, du får ihop det så underbart ☺