söndag 12 juni 2016

Helgbilden med Skyltsöndag 12 juni

Söndag igen
  Den här helgen har jag varit och hälsat på sonen och sonhustrun en liten stund, och passade på att på hemvägen handla lite hjortkött som jag är förtjust i. 
Som jag nog nämnt tidigare äter jag i princip inget kött från butikerna längre utan handlar ekomat på gårdarna runt omkring.
Jag satsar på mindre portioner kött och bättre kvalitet numera.
Eftersom jag tycker det är trevligt att titta på konst och helst då  från de icke största besökte jag 
Sommarutställningen ÅTER i Älmhult 
med temat recycling
alltså  konst av återbrukat material.
Häng med om du har lust..


Ja nu tog jag inte balkongvägen som den här leopardälgen utan använde mig av dörren.

 Väl inne möttes jag av en flygande dam i blåaste blått, och inte utan att jag blev väldigt förtjust i henne.

En hel del som luftburna alster, och här är det en galge som använts som bas till en "svart ängel"


Kläder fanns det som var tillverkade av gamla tyger och klädesplagg som inte användes längre. Färggrannt och bekvämt i allra högsta grad. Ja tänk vad man kan göra av gamla prylar och tyger. 

Den här statyn i papier maché var en av favoriterna. 
En piccolo med mössan käckt på svaj.
 Ja så har vi då budskapet nummer ett. 
Kärleksbudskapet
Det stämmer väl tycker jag, och de här bokstäverna kommer från ett alfapetspel som konstnären har inköpt på en loppis.
Ja tänk vad man kan göra om man har fantasi och förmåga att skapa.
Det var ingen stor utställning men många alster och det här var ett litet urval av de jag gillade bäst. 
Bokvikning var det flera som hade ställt ut, och det var mer komplicerade saker än de jag försökte mig på en gång.
På tal om gång så går jag nu härifrån med 
Blue Suede Shoes 
(nåja jeanstyg då)
med The King himself


18 kommentarer:

Janne sa...

Det var trevliga & roliga foton du hade tagit nä du har varit på utställning :) Önskar en fortsatt trevlig söndags kväll

Birgitta Ahl sa...

Spännande helgbilder som vanligt. Ha en fin kväll.
http://nouw.com/attskapamedgl%C3%A4dje/fotoutmaning-helgbilden-2016-06-12-25713551

Eva Trillian sa...

Vackert återbruk! :)

cissi sa...

Vilka härliga konstverk! Både ängeln och texten av gamla alfapeth spelets bokstäver är fina, tänk om man hade sån fantasi.

Stare Ström sa...

Den där leopardälgen gillar jag speciellt! Snygga saker man kan gör av vad som annars skulle bli slängt.

Violen sa...

Härlig konst! Det är alltid spännande att se dina helgbilder, du lägger ner mycket omsorg på att få det bra!
Ha en skön söndagskväll!

asahele sa...

Härliga bilder, gillar leopardälgen skarpt!

Livet genom bilder sa...

Haha vilken rolig älg. Jag hade önskat att det fanns mer möjligheter här att köpa kött lokalt men tyvärr så är det dåligt med sådant

Mias Mix sa...

Vilken fin utställning du varit på och så bra att temat var återbrukning! Vi alla behöver bli bättre på återbruka. Och helt rätt tänkt om köttet också. Själv äter jag sällan kött, mest fisk, kyckling och vegetariskt. Ha en bra vecka!

BP sa...

Vilka suveräna alster! Älskar återvinning och här är den som bäst. Ingen tvekan! Min favo är leopadälgen. Vill ha:-) Sedan gillade jag kappan där det står älskad på. Otroligt snyggt! Papier maché huvudet var coolt, men är inte så förtjust i munnen.

Å vad gäller hjort - mums! Älskar hjort och ren, men här är jag så illa tvungen att köpa köttet hos ICA. Precis som du har jag mer och mer övergått till ekologiska matvaror - så mycket godare än vanligt kött, ägg med mera.

Tusen tack för toppen skyltning och länken:-)

Charlotta sa...

Blir så glad över all skaparglädje och kärlek som finns omkring oss. ♥
Fint förmedlat med dina bilder.

Meta sa...

Vilken härlig utställning sånt är kul att se och tänk så fiffiga folk kan vara i sitt skapande.
Ha nu en fin vecka
Kram Meta

Beppan sa...

Riktigt härliga konstverk - och av återvunnet material som pricken över i!!

Barbro sa...

Mycket trevligt på den utställningen. Jeansskorna är ju underbara, jag fastnade för dem. Och naturligtvis leopardälgen. Är den också återbruk? Hur, kan det i så fall gå till?

Anni sa...

Leopardälgen är helt underbar, den skulle få klättra upp på mitt hus! Vilken kul utställning du var på!

Anonym sa...

Hejsan vilka trevliga bilder, jag gillade kläderna! Kreativt!
Hälsningar Yvster

FREEDOMtravel sa...

Gillar den klängande älgen! ;)

nattsyrransphoto sa...

Åh vilka härliga bilder och underbara alster från utställningen. Det såg ut att vara många härliga go'bitar. Det är så härligt att se andras kreativitet och på köpet kan man få inspiration och idéer. Ha det gott!