söndag 19 juni 2016

Helgbilden/Skyltsöndag

 Det hyfsade vädret gjorde att jag kunde ta mig utanför dörrarna, och kolla in lite begivenheter i bygden.
Bolmen Lake Race med gamla jenkare. 
Ungefär ett 60 tal bilar gissar jag, och här kan ni se en mintgrön/vit Buick och en Ford  Fairlane med den eldfängda kulören
orange på motorhuven. 
Det nästan gömda ladugården visar sig knappt i den frodiga grönskan....
...i Diö som de här bilderna kommer ifrån 
men det gör 
Funkisfabriken med många olika företagare.
En av dammluckorna med patina och den gamla kvarnens detaljer blandat med ny sk graffiti som jag tycker är så trist att se på gamla ärevördiga byggnader. 
En rostig anordning som jag misstänker är en  sorts ventilation på huset invid en av dammarna.....
..och tar vi en närmare till på dörren 
ser vi att dörren är låst och tillbommad ordentligt
 med moderna lås och larmsystem.
Inte utan att jag blev nyfiken på vad som göms bakom den.
Här har man inte tillträde men porten är öppen, och såklart att jag gick in och bakom 
för där var bakgården med en spännande industrimiljö och 20 km var det ingen risk att jag kom upp i heller med apostlahästarna.
I träden intill är det liv och rörelse.
Den lilla humlan i ensamt gemak på flädern flyger ivrigt över hela blomman för att samla in nektar....
..och på bladet invid sitter en bärfis, och väntar på något gott.
Tack för du tittade in

13 kommentarer:

Meta sa...

Vilken härlig promenad du haft här regnade det i lördags men idag har det varit väder att var ute i.
Gamla bilar är häftiga lite nostalgi över det hela.
Bärfisen gillar jag.
Ha nu en fin vecka
Kram Meta

KajsaLisa sa...

Häftiga bilar, trodde själv jag skulle få fota det i Norrtälje i Lördags, men tog fel på dag.

BP sa...

Herregud vilka läckra bilder! F*n så duktig du är! Evenemanget år helt i min smak, då vi ofta besökte sådana events vid Rosersbergs Slott - när det fanns vill säga. Nu finns de inte längre - tyvärr...

Å precis som du så är jag hellre ute än inne under sommaren. Men jag är ju en renodlad kvällsbloggare och jag kan då lugnt säga att det det var alldeles för kallt för att vara ute på balkongen då.

Å bloggandet i mitt fall har kommit i andra hand för jag är ju en fotbollsnörd och har fullt upp med EURO 2016:-)

Monica sa...

En givande helg som vanligt:-)
Bilarna blev jag riktigt sugen på.
Ha det bra

Livet genom bilder sa...

Håller helt med dig när det gäller klottret. Förstår inte varför de inte kan låta byggnader vara ifred. Kul att få fota äldre bilar

Helen sa...

Jag gillar gamla amerikanska bilar och även gamla byggnader så dina bilder gillar jag skarpt!

Violen sa...

Kul med de gamla bilarna! Gillar veteranbilar! Du verkar ha haft en innehållsrik helg igen och tydligen var vädret skapligt!
Ha det bra!

Annette sa...

Vilket fint inlägg :) Jag gillar de där bulligare varianterna av amerikanare, de är så maffiga tycker jag. Här där jag bor, mitt över åkrarna med utsikt från vårt hus, är det motorträffar varje torsdagskväll, då väller det in välskötta veteranbilar. Kul när det ordnas träffpunkter för personer med samma intresse, som veteranbilar, så att man kan titta på varandras bilar, prata bilar och fika. Jag kan tänka mig att det är en speciell känsla att svänga in på den välklippta gräsplanen och parkera sin bil bredvid de andra entusiasterna, med ett ord: gemenskap.

amo sin blogg sa...

Flotte gamle bilar. Til å bli nostalgisk av.
Blinkskudd med bildet av humla,

Kiki Freese sa...

Fullt upp. Så snygga bilar. Jag måste iväg och kolla in några snygga åk snart.
/Kiki

Stare Ström sa...

Vilka häftiga bilar!

bettyl-NZ sa...

What a great place for photos. I love the old wood.

Anonym sa...

Nog bli man nyfiken på låsen på den oansenliga porten, vad kan gömmas där? Många fina bilder du tagit, både på vackra bilar och småkryp.
Önskar dig en härlig midsommarhelg!

En icke inloggad Anni som gör sitt bästa med att kommentera från mobilen ☺