måndag 6 juni 2016

Skyltsöndag

Jag börjar numera bli lite lat när det gäller skyltning. Inte bara det för det gäller även bloggning. Nu när det är så fint väder finns det så mycket roligt att göra ute så det blir liksom inte av . Nåväl här har jag slagit två ...nej flera... flugor i en smäll. 
Många skyltar på en skylt. De ni.
Här står det att de värnar om miljön, och det är här alla hundbajspåsar och uppsamlingskärl finns.
Trots detta förnäma att få gratis påsar finner jag en hel del bajs på gångstigarna runt stan.
Det gäller att se upp. Ja inte upp mot den blå skyn utan se sig för mer då.... 
ja alltså titta neråt för att trampa i det är inte kul alls.
Tack BP för du håller kedjan igång 

4 kommentarer:

BP sa...

Håller helt med dig! Det är så fint ute och då sitter jag liksom inte inne heller utan beger mig på äventyr under dagarna. Åsså är det ju snart dags för fotbolls-EM, då ryker ju kvällarna för mig också, då jag följer matcherna. Å då blir bloggen lidande.

Men toppen att du ändå har tänkt på Skyltsöndag och lagt upp ett inlägg. Tusen tack för det och länken:-)

Din skylt och text påminner mig om Spanien. Där delas det också ut gratis hundbajspåsar, men där låter 80 procent av hundägarna bli att plocka upp efter sina hundar, som ofta är sådana små saker.

Här i Stockholm är det förvånansvärt rent faktiskt, men som du säger ute i skogen ser det värre ut. Då låter ju hundägarna ofta sina hundar löpa fritt (tyvärr) och hundar kan ju liksom inte läsa om man säger så...

Comsi comsa sa...



Det var en väldigt effektiv och bra skyltning. :-)
På sommaren blir det mindre tid vid datorn, man vill njuta av allt det fina som finns...

Kram ♥

Mias Mix sa...

Känner precis som du. Är hellre ute och njuter av sommaren än sitter inne vid datorn. Skulle vl hinna lägga in lite fler inlägg men vill ju hinna kika in till er andra ibland ockdå. Ha det fint! Midsommar på landet låter härligt!

Kiki Freese sa...

Mycke bajs är det, det kan jag intyga. Fattar inte varför?
/Kiki