söndag 3 juli 2016

Helgbilden 3 juli

Hotell Takrasa
 Helgen har varit regnig med ordentliga skurar emellanåt så vad kan passa bättre än att sitta inomhus och se på teater.

 Jag satt i godsmagasinet i Lagan och såg på ungdomarna i  Stjärnsprak som i ABF:s regi spelade upp farsen
Hotell Takrasa..
..med ägarna Brunhild och Gunther med personal och gäster. Ägarna kämpar med en hopplös personal och med få gäster.
Musik från stenkakornas dagar och Charlestondans så ni förstår att jag som älskar just 20 talet njöt av ungdomarnas fantastiskt fina skådespeleri och sång.
 Jag blev mäkta imponerad för det roliga var  att de talade dialekt och bröt på olika språk.
 Här är självaste länsman som jag fick ett stort smil av. Här med batongen i högsta hugg:-)
Här är kocken på hotell Takrasa en liten fransman som för första gången skulle tillreda kräftor och allt vad detta innebar. I rollen som Henri såg vi Julia Kali som är oerhört duktig då hon endast är tolv år gammal, och jag blev så imponerad av henne så jag tror att hennes namn kan vi nog får höra av på större scener i framtiden.
Tack för du tittade in och lämnade en kommentar
Inger

11 kommentarer:

Birgitta Ahl sa...

Kul bilder du visar. Ha en fin kväll.
http://nouw.com/attskapamedgl%C3%A4dje/helgbilden-25975624

Helen sa...

Den teatern ser verkligen ut att ha varit rolig och bra. Vad kul att se! Deras kostymer är verkligen perfekta!

Husbilen-Ellen sa...

Det måste ha varit kul att se den föreställningen!!!

KajsaLisa sa...

Kul grej och fina bilder, ser ut som äkta buskis.

BP sa...

Sorry tjejen, men det var då inte alls mitt stuk. Är liksom ingen teatervän als. Men som tur är är vi alla olika;-)

PS. Men fina bilder blev det i alla fall:-) DS.

Barbro sa...

Så roligt att få uppleva, långt bättre än regn. - och jag ska försöka komma ihåg Julia Kali.

Mias Mix sa...

Åh vad roligt! Alltid kul med teater och extra kul med ungdomar och lokala förmågor!! HA en fin vecka!

Violen sa...

Kul att se på fars ibland! Roligt när ungdomar ställer upp och bjuder på sig själva!

BP sa...

Pjäsens innehåll för mina tankar osökt till Faulty Towers med John Cleese i huvudrollen.

Gillar man teater så är det ju en perfekt sysselsättning att spendera en regnig dag och kolla en rolig pjäs med duktiga, unga skådespelare.

Stare Ström sa...

Ser trevligt ut, men säkert bättre tryck hos Kim Larsen! Kul att du också gillar honom. Härlig sommarsysselsättning, både din och min.

Anni sa...

En tolvåring! Tufft! Hoppas att hon fortsätter, det blir intressant att följa henne!
Vilken rolig föreställning!

Copyrightskyddade bilder