söndag 14 augusti 2016

Min helg 14 augusti

En av de regnigaste helgerna i sommar. Jag som hade förhoppningar om en solig vacker augustikväll med kräftor och tillbehör.
Kräftor blev det och även tillbehör,
men värmen och solen saknades.

Lite äppelplockning av den sorten som har mognat denna solfattiga sommar. 
Sävstaholm 
som är ett gott äpple med lagom syra. 

Till sist den sedvanliga loppisrundan om söndagarna
Det är bäst att passa på för säsongen är snart slut vad gäller loppisar, varför vi tog hela eftermiddagen till detta och hittade ett par stycken nya som vi kommer att besöka fler gånger.
Här en rasandes grann skylt om julöl väl medveten om att det är lite väl tidigt för denna dryck, men jag kunde inte avstå. Dock var den för dyr så jag lät den stå till favör för något jag mer ville ha.

Här kan ni se lite av utbudet på ett av ställena som låg strax utanför Tolg. Rena rama paradisen jag har varit i idag som ni nog kan förstå.
Ps inga höjdarbiler för det är mobilkameran.
Tack för du vill titta in och lämna gärna en kommentar
Helgbilden

23 kommentarer:

Violen sa...

Så kul med loppis igen! Vi har haft bouleavslutning i kväll och suttit ute och grillat! Hade tur med vädret, inget regn och inte alltför kallt! Inga kräftor hittills i år, där ligger du snäppet före!
Ha det bra!

Helen sa...

Det är trist med regn men kräftor och loppisrunda funkar ändå. Vi åt också kräftor i helgen och det är alltid festligt och riktigt gott.
Ha en bra vecka!

BP sa...

Vi var också på kräftskiva igår, fast vi hade turen att det var varmt och vi kunde sitta ute. Hela den här sommaren har varit helt fantastiski stor-Stockholm för en gångs skull.

Å loppisar - det intresset har vi ju gemensamt. Vi besökte två utomhusloppisar - en mitt i huvudstaden och så den lokala som faktiskt fortsätter till andra veckan i oktober.

Dina loppisar skiljer sig en aning från våra. Här är det privatpersoner som hyr ett bord och säljer av allt de vill bli av med - en bakluckeloppis med bord om man säger så. Hos dig verkar det mera vara permanenta inomhusloppisar med antikviteter.

Birgitta Ahl sa...

Fina bilder från din helg.
http://nouw.com/attskapamedgl%C3%A4dje

Beppan sa...

Gott med kräftor... Så sugen jag blev nu!
Här är äpplena på väg att mogna också.
Skoj med loppisar!

Solfattigt kan jag inte säga att vi haft.
Luleå - 4 mil från oss - blev trea i solligan detta år.

Mias Mix sa...

Låter som en jättetrevlig helg förutom regnet! Fina bilder!

Ezter sa...

Så gott med kräftor! Vi åt det förra måndagen, det var hur gott som helst :)
Min dator har kraschat helt, därför jag är lite osynlig.

Anni sa...

Vilket ställe och vilken skylt! Jag tänkte på dig när jag reste mellan Oskarshamn och Göteborg för några veckor sedan,. Funderade på var dina loppisar låg och insåg att jag borde ha en karta där jag markerar alla bloggares tips, för inte sjutton minns jag dem efteråt!
I Stockholm hade vi en helt underbar sommarkväll på lördagen och dessutom en en finfin söndag, men idag är det svalt och mulet. Regn får vi visst aldrig se denna sommar, i alla fall inte i min trädgård.

Annette sa...

Jag är inte så förtjust i kräftor, mest för att mitt tålamod inte räcker till för att skala och knäcka skalen ;) Smaken gillar jag däremot. Och det ser väldigt gott och fint ut. Den där loppisen hade många saker jag skulle kunna tänka mig; tallrikar och speglar i guldram. Men jag skall nog ta en tur till Solna i september, då är det antikmässa där och fler än 200 privatpersoner kommer att ha bord med försäljning. Kan bli spännande :)

amo sin blogg sa...

Spennande å gå på loppemarked.
Men huset mitt er så fullt av ting som burde vært på
loppemarked at eg må beherske meg å ikkje kjøpe så mykje.
Skiltet er morsomt.

Eva Trillian sa...

Vackra kräftor - hoppas de var minst lika goda som de ser ut!
Nu kommer äppelpajernas tid :) snart kan vi börja plocka!

Stare Ström sa...

Så mycket grejer det finns att fynda på loppis!

Anneli - A'la Foto sa...

Jag gillar loppisar men går nästan aldrig. Dels för att vi knappt har några i närheten (fast på senare tid har jag hittat några stycken) och dels för att det alltid blir så att jag vill shoppa massor då och det är oftast bara onödiga saker som jag egentligen inte behöver så då avstår jag! Men samtidigt missar jag ju det där fyndet!!
Det är intressant detta med vädret i sommar! Det har varit den varmaste, soligaste och framför allt torraste sommaren på många år i år hos oss men överallt läser jag om att alla tycker tvärtom!
Här är gräsmattor bruna och träden gula och allt upptorkat och fult! Fast för första gången i sommar så har det faktiskt regnat en hel halvtimme på söndagen! Det var ljuvligt och så välbehövligt!

Fina bilder! Mobiltelefonen skapar fina bilder!

Anneli - A'la Foto sa...

Just det! Sorgmantel! Så avundsjuk jag blir på dig när du fått sett den vackra fjärilen! Den har jag inte sett på många år! Hoppas jag får se den nu i slutet av perioden! :)

BP sa...

Svar: Jag njöt av tårtan genom att titta på den. Men eftersom segern av vårt tips firades i Umeå så kunde jag inte njuta av självaste tårtan. Dessutom var tårtan säkert en princesstårtafyllning inuti så jag hade nog inte njutit iaf. Gillar inte tårtor och speciellt inte "geggan". Men vacer var den - tårtan alltså:-)

KajsaLisa sa...

Skylten var ju jättekul. Men det kan vara svårt att prioritera fynden. Den kanske dyker upp igen till lägre pris.

bettyl-NZ sa...

I like garage sales, especially when it's on a large scale. I could spend lots of time browsing.

Anonym sa...

En helg helt i min smak :-)
/Eva-Britt

FREEDOMtravel sa...

Kräftor är ju sååå gott! Vi har köpt hem till oss själva några gånger i år bara för att njuta av det :)

Kiki Freese sa...

Kräftor är mysigt i både bra och dåligt väder..nästan.
Gott ivarjefall!
Njut på av de sista sommarloppisarna.
/kiki

Gemsofmylife sa...

Vi hade kräftskiva igår och för en gångs skull hade vi tur med vädret.. idag då .. vi har haft en riktig slöar dag inte fått ngt gjort bara legat i soffan och Då REGNAR det ute nöjda kunde vi sova slappa och inte få dåligt samvete för att vi inte var ute haha
Loppisar är så mysiga
Nu önskar jag dig en fortsatt mysig söndag
KRAM

nattsyrransphoto sa...

SÅ kul med loppis. Ska nog stanna till vid loppiset i Karlskoga, vid vårt nya torp, nästa gång vi åker till torpet. Brukar kika in där lite då och då och alltid så hittar man något spännande att ta med hem ;) Loppiset du fotat ser väldans prydligt och välorganiserat ut. Lite trist är det dock när priserna rasar iväg... Må så gott!!

Eva Trillian sa...

Det är mysigt med loppisar och sommarauktioner :) men av någon förunderlig anledning har jag lyckats missa allt sådant den här sommaren.Här fick jag i alla fall känslan av det när du tog med oss på loppis. Tack för det! :)