lördag 13 augusti 2016

Skyltsöndag hos BP


Skylt och skylt ja det sistnämnda menar jag skyle som jag i alla fall har behövt ställa mig i flera gånger på promenaderna den har veckan. 
Skylta gör jag med de här badskorna som också är något som vi skulle behövt i regnet som varit. 
De här är väl använda som kan ses. De är sönder och därför kvarlämnade. 
Body glove 
det låter något det. 
Ja många är benämningarna på saker och ting idag. Kroppshandske är rätt översättning tycker jag, men inte kan jag se att detta är en kroppshandske utan jag tycker att det hade passat bättre med 
foot glove i så fall, alltså fothandske eller 
ja jag säger badskor. 
Färgen tillägnar jag inte BP för rosa är inte hennes färg....
...och misstänker att inte heller lila är någon större favoritfärg för henne. Jag gillar lila och så har jag stått på huvudet i snickeriet för nu stundar flyttning och därmed rensning på stället, och då fann jag den här som jag tyckte var kul, Texten då alltså men då får man ha samma humor som jag då. 
Nu när det är saftning och syltning så tycker jag även att den här skylten passar bra den här veckan. Tillhör man den skaran jag tillhör som inte saftar och syltar har vi nog de flesta av oss använt ättiksprit någon gång. 
Själv tycker jag skylten är tilltalande och inte utan att jag blev hungrig när jag såg den.
Tyvärr är den alltför sliten för att behållas så den hamnade bland det som skall slängas.
Tack för besöket och ha en fin vecka.

2 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Tack föpr kul skyltning och jag begrep din humor ;) och så har jag både använt och har ättiksprit hemma. Till matlagning.
Ha det gott, kram ♥

Ama de casa sa...

Ättiksprit har jag inte använt så mycket, men en och annan gurka har jag allt lagt in. :-)

Härlig skyltning!

Copyrightskyddade bilder