söndag 11 september 2016

Back on track

Så var jag tillbaka på banan igen i bloggträsket...

 Någon auktion har jag inte varit på i år och det är lite trist för det är skoj. Däremot brukar den här "firman" ha auktioner ibland. 
Skylten duger gott till skyltsöndag efter liten shoppning, tycker jag, som besökte en - observera en - loppis/antikbod idag. 
Tyvärr är säsongen för detta roliga nöje nu till ända:-(
På en loppis tittar man in och skulle man mot all förmodan titta ut kan man se vad som helst....
....inne på loppisar ser jag ofta banankartonger med allt möjligt i och även tomma och inte så dumt att leta själv i alla kartonger. Men det är inte alltid man får det.
.....och hos  gubben min ser jag dessa helt fyllda kartongerna dock ej banankartonger. 
Vi har packat utav glatta livet i helgen...
.....och livat har det varit  med god mat och dryck. Ja och så ett loppisbesök och packning då så den här vaggan får bli sista bilden för helgen för det känns som om jag behöver vagga mig till lite stärkande vila i dag.
Kram på er

8 kommentarer:

BP sa...

Auktionsskylten duger alldeles utmärkt, liksom skylten på banankartongen:-)

Utsikten från loppisen är ju aningen trist kan jag tycka - lite bråte- och sophög över det hela.

Älskar också loppisar, och vår lokala håller på till i början på oktober, men det är en bakluckeloppis, där maken för första gången någonsin hittade lite smått och gott igår. Tyvärr hittade han ingen present till mig;-)

Vaggan är helt suverän. Den borde gubben/du piffa upp. Den är ju hur läcker som helst!

Ja, är man särbo så är man. Inte dumt egentligen, åtminstone näter man inte på varandra;-)

Tusen tack för skylten och länken:-)

Helen sa...

Både loppisar och auktioner är riktigt kul men det har också blivit lite av den varan för oss i år. Vaggan är verkligen jättegullig, den borde man kunna använda på något sätt. Kanske som blomlåda eller något annat.

Violen sa...

Kul att du är på banan igen! Loppis och auktion är ett försummat område för mig men jag kollar dina bilder med stort intresse!

Mias Mix sa...

Välkommen tillbaka! Ja nu börjar väl loppisarna lida mot sitt slut. Men kanske har du ett annat vinternöje? :)

Kiki Freese sa...

Auktioner på nätet får du ägna dig åt över vintertid.
Fina bilder på amla ting. Härligt att du känner att du är på banan igen.
/Kiki

Barbro sa...

Jag har inte varit på en enda loppis i sommar och det saknar jag faktiskt. Men sommaren är ju så kort och det är såå mycket annat som också ska hinnas med.
Vi har haft vårt eget loppis, gått igenom massor av grejer i en sommarstuga. Vi har tänkt ha auktion där nästa sommar.

amo sin blogg sa...

Flott vogge.
Tenk på alt den kunne fortelle om den kunne snakke :)

KajsaLisa sa...

Det är under lågsäsong man gör fynden, härligt ostädade bilder.

Copyrightskyddade bilder