måndag 19 september 2016

Resa med last

Helgen som gick innehöll både resa och loppis
Som ni ser var himlen hotfullt mörk när vi passerad ölandsbron, men vi hade tur för det kom endast en och annan droppe sedan var det åter sol.
 Resan gick till Öland för att hämta hem en "ny" Willys. Ja nu är det väl att ta i med ordet ny för den är från 1960 och inte så fin som den vi hade tidigare i år. 
Den sålde gubben min, och ångrade sig och ville ha en Willys igen. Så då bar det sig inte bättre än han köpte tillbaka sin ena gamla.
 Här lastas den på släpet för att nu ställas in i garage över vintern, och till våren tas fram för många trevliga turer. 
Ljudet från motorn låter som musik i mina öron, och jag ser fram emot att få ratta den till våren.
Undrar om jag skall inhandla lite lottakläder så jag matchar bilen?
Vid närmare eftertanke så  tror jag det får bli så.
På hemvägen stannade vi till så jag fick ta några foton på slån som än hade en hel del bär kvar och...
...en öländsk stenmur som jag gillar så mycket. De är lite annorlunda till skillnad från våra här i Småland.


Till sist på söndagen var vi ganska trötta för vi hade packat och donat i huset också i helgen. 
Snart skall det överlämnas till nya ägare. 
Så vad gör vi då?
Jo vi besöker en loppis i Ryssby som ännu håller öppet. Den är jättestor, och många fina grejor finns där att kika på och att köpa om man så vill. 
Ibland räcker det med att titta och känna igen saker som man själv haft en gång.
Om jag köpte något?
Jodå ett par klädda galgar med nitar, en röd och en blå för en femtiolapp att ha som gästgalgar.
Nu kära besökare är det dags att stänga bloggen för ett gymnastikpass på en timme som förhoppningsvis gör gott för hela kroppsatollen min.
Tack för du kikade in.

10 kommentarer:

Violen sa...

Det där med lottakläder verkar vara pricken över i:et! Fränt att köpa tillbaka ett fordon man en gång ägt! Jag tittade också in på en loppis i helgen och du milde vilken massa prylar det fanns! Jag blev nästan nostalgisk när jag gick omkring där!

BP sa...

Dregel, dregel! Så gubben din köpte tillbaka en av sina Willysar. En gång Willys, alltid Willys verkar det som. Himla kul!

Öland är en fin och minst sagt annorlunda miljö, å då tänker jag inte bara på Theorins böcker därifrån, trots att jag älskar dom.

Ska du bo kvar i huset ensam eller flyttar du också?

Å som du vet gillar jag ju loppisar. Vår lokala utomhusloppis håller på tre helger till. Å vi går dit nästan varje helg.

KajsaLisa sa...

Grattis till nygamla bilen, den var ju jättehäftig.

Ezter sa...

Då blev det en bra helg, trots den hotfulla himlen ;)

Kiki Freese sa...

Öland är en klar favorit...och vem skulle inte vilja fräsa runt i den där kärran – snygg!
Hoppas gymoapasset blev en trevlig upplevelse.
/Kiki

Anneli - A'la Foto sa...

Det låter som en trevlig helg! Hoppas du får dina kräftor i helgen. Ölet som finns i min blogg är ett öl som min bror gjort! Jag vet faktiskt inte om det är ljust eller mörkt. Tror det är mera mörkt men det är bara en gissning. Jag dricker inte alkohol alls men jag gillade flaskan för att Lillebror var på etiketten! (min brors katt)

Eva Trillian sa...

Bra köp där :) Lotta-kläder till låter som en cool plan!
Flytt? Spännande - hoppas jag :) Hopas ni trivs på nya stället!

Helen sa...

Jag förstår din man, här skulle det bli panik om det inte skulle finnas minst ett par gamla bilar:). Du måste verkligen visa upp dig och bilen när du fått tag på lite lotta-kläder, det blir verkligen perfekt!

Anni sa...

Ja, tänk som man kan ångra sig ibland fast man tror att man gör rätt i stunden. Hoppas att han fick köpa tillbaka den för ett bra pris.

Men vad är det som händer, vilket hus har sålts? Är ni på gång att flytta eller är det ett sommarhus det handlar om? jag ser kartongerna i förra inlägget också och undrar så vad som är på gång.

Och så beundrar jag din förmåga att hitta loppisar, jag tänkte på dig när vi körde mellan Oskarshamn och Göteborg i somras. Insåg att jag borde ha en karta som jag markerade alla bloggvänners tips på, för det där med att "det ska jag komma ihåg" - det gäller ju inte.

Kul att ni gillade Mön, hoppas att du visar lite fler bilder därifrån än väggmålningarna! Blev det några loppisfynd där?

Mias Mix sa...

Vad roligt för din man att han kunde köpa tillbaka den! Ska ni flytta? Jättefin stenmur!!

Copyrightskyddade bilder