söndag 23 oktober 2016

Helgbilden - en studie i brandgult

Efter en period med att vara behjälplig med flyttning dock inte något tungt utan det som kallas hushållsnära tjänster, alltså städning. 
Det är tungt nog för mina artrosförvärkta fingrar.
 Nu kan vi dock skönja slutet på detta, och för min del blir det att slå sig till ro och njuta av det som återstår av hösten innan den övergår till vinter, även om det i helgen är regn och rusk. 
Färgerna är vackra och det är som om det ligger fullt av guld överallt i naturen, och det tycker jag uppväger all värk och regn bara av att se detta naturens under.

Lönnens vackra löv ligger stilla då blåsten är vänlig denna söndag eftermiddag. Färgerna på detta träds löv i år är mer gula än många gånger förr. 
Det är nog gubben Frosts fel för kommer frost blir väl löven rödare har jag för mig.
Boken som står på uppfaten till huset jag bor i är mer brun än gul och det är vackert även det. Den som står jämte är mer gul än brun.
Den gamla eken med sin prunkande krona är på väg att bli helt kal. Ännu återstår några envisa löv som trotsar regn och vind. Ådringen på trädet gjorde att jag inte kunde avstå från att ta ett foto för visst är den härlig.
Trots alla vackra gula och bruna färger överallt ser jag flera evergreens. en fin vecka och tack för du tittade in och lämnade en kommentar.
Jag önskar er alla en fin vecka, och tack för att du lämnade en kommentar.


11 kommentarer:

BP sa...

Ja, ungefär så här ser det ut på vår innergård också. Vet inte om jag tycker om synen eller inte. Är ingen fan av höst/vinter, så jag föredrar nog grönt - tror jag.
Å här har vi också haft det grått, kallt, blåsigt och inte minst regnigt. Ingen idé att lämna idet frivilligt om man säger så;-)
Önskar dig också en fin vecka!

Violen sa...

Här är det också gult som dominerar i naturen just nu! Inte mycket rött men det är väl frosten som saknas! Snart finns inga löv kvar på träden och vi får bereda oss på att vintern är i antågande!
Ha det bra!

Anneli - A'la Foto sa...

Ja jag älskar hösten och dess gyllene färger! Att se hela marken knallgul ohc ändå är träden fulla av de vackra gula löven ändå! Detta här höstens högtid och den är den vackraste som finns! Det är guld överallt och dessvärre är jag sjuk och kan inte ta mig ut! :( Jag längtar ut i regn, guld och lövspark men jag kommer inte ens knappt ur min säng!

Jaja....jag kanske kan ta mig ut någon gång nästa vecka och då hoppas jag det är kvar! Tur har du som kan njuta för även om man har artrosfingrar så kan man ändå gå ut och sparka löv! :O)

Ha en fin vecka du också!

Anni sa...

Ja fy vad det har blåst ner löv här i helgen, trots att det egentligen inte alls blåst så mycket. Tur att de är gula så att man har något som är vackert i allt det grå. Vad jag vet måste hösten vara blöt för att löven ska bli röda, torra höstar är löven gula.
Den där stammen var verkligen vacker!
Så skönt att själva flyttandet är över nu! Hoppas att du kan luta dig tillbaka och boa in dig i allt det nya!

Helen sa...

Vackra bilder!! Här har löven ramlat av just nu men det är fantastiskt med alla färgerna under hösten!

Mias Mix sa...

Så många vackra höstbilder! Det är verkligen fint ute nu! Hoppas flytt och städning gått bra trots värkande händer.

Barbro sa...

Så fina höstfärger, hos dig. Tyvärr är den tiden över här uppe i Lappland, där vi istället har fått en vit dunig färg på marken idag.

Stare Ström sa...

Härlig tid med utstrött guld överallt!

amo sin blogg sa...

Nydelege haustbilder.
Denne hausten kjem me til å hugse lenge,
den finaste i manns minne.

KajsaLisa sa...

Riktiga höstbilder hos dig. Blöta löv blåser illa fall inte runt.

Susanne sa...

Hösten är vacker med all sin kulöra tillförsel. Dock ogillar jag hösten som den varit senatse veckorna... ingen sol i sikte och blött och lerigt. Då ogillar jag årstiden. Det som är lite plus är ändå att det går att göra höstmysigt inomhus med tända ljus och ulliga plädar :) OJ vad det har gått åt värmeljus senaste veckorna ;)... Må så gott!! Och så hoppas vi på lite sol någon dag.

Copyrightskyddade bilder