söndag 9 oktober 2016

Helgbilden 9 oktober

 Idag är det innesittarväder, och med det menar jag regn, blåst och förkylning.
Inte det trevligaste men så är livet ibland. Jag får ta tillfället i akt att läsa, lösa korsord och sticka. Det är inte så dumt det heller.
Bilden ovan rimmar dåligt med vädret just idag, men i veckan var det strålande sol och blå himmel och jag njöt i fulla drag av hela paletten av gröna, gula och bruna nyanser på träden så det räcker även över helgen.

 Vackra stora lönnlöv som kan bli en skål till kastanjerna, som trädet så villigt släpper ifrån sig nu.
Här en bild på ån Lagan norrut som visar sin allra finaste gröna sida.
Eftersom jag inte är så rask så blev det ny skyltning i hemmet.
Jag har lite svårt att vara sysslolös, och kreativiteten pockar på ibland så......
 min gamla resegrammofon som jag tagit hem ställde jag under hallbordet tillsammans med mina gamla finaste dansskor och lite nostalgiprylar.
Det var min vecka och helg. Tack för att du ville kika in och lämna en kommentar.
Jodå den funkar än den gamla grammofonen om man vevar upp den.
På plattan Marie Dieke med låten Freddie
video

10 kommentarer:

Beppan sa...

Inte skoj med förkylning - men du verkar ju fixa en hel del i alla fall. Nostalgi-stilleben .... Skoj! Men under bordet?

Mias Mix sa...

Så jättefint du gjort med grammofonen och de andra sakerna. Vackra höstbilder! Krya på dig!

Helen sa...

Vad trist med förkylning och dåligt väder, fast det kanske inte hade varit kul med strålande sol och förkylning heller :). Skyltningen gillar jag skarpt! Jag blev inspirerad att leta fram vår gamla resegrammofon och se vad man kan göra med den. Snyggt!!

Violen sa...

Härliga höstbilder som man inte kan bli annat än glad över! Vilken klenod du har i din resegrammofon! Den är riktigt häftig och den ska du ha stående så att den syns ordentligt!
Ha en bra kommande vecka!

Åke sa...

Hösten är här... men jag gillar den :) Här är värmen kvar och det passar mig ;)

Stare Ström sa...

Än har vi inte de där sprakande höstfärgerna. Jag kan gärna vänta en stund. Kul med resegrammofonen! Jag har också en stående någon stans, men skulle inte kunna åstadkomma ditt fina arrangemang!

Anni sa...

Vilket roligt stilleben du gjorde! Verkligen läckert!
Sedan lät det sådär mysigt höstskönt att sitta inne med stickning, bok och korsord. Vi får nog fler soliga höstdagar snart!

KajsaLisa sa...

Härligt färgglad höstbild och kastanjerna arrangerade du fint.

Barbro sa...

Ser mycket sommarlikt ut på dina foton jämfört med här. Där väntar vi med bävan på snö endera dan. Det är minus nu varje natt men det vita håller sig borta än, i varje fall.
Fiffigt med grammofon-bilden, har aldig hört melodin på skivan.

bettyl-NZ sa...

Such a great time of year for photos. Yours are just lovely.