måndag 17 oktober 2016

Helgbilden & skyltsöndag #75

Nu går lassen var och varannan dag.
Den här helgen har det varit full rulle. 
Flyttning och så har jag tagit hand om älgen som var klar att styckas och frysas. 
Nu var det inte ett så lätt flyttlass som bilden ovan visar utan betydligt mera. Än är flyttningen inte klar men i det nya huset börjar det ta form hur det skall bli.
Det som är kvar i städväg kommer vi att fixa i helgen. 
Tur att jag har min flytt avklarad.

 I Grönskåra tog jag trots allt en lite promenad och då såg jag hur lite vatten det var i Badebodaån. Det kommer att behövas mycket snö eller regn för att återställa nivåerna till det normala.

Jag passerade också Vette Småland och kunde inte låta blir att plåta några av bilarna som lockade mig. Här fixar de och importerar Corvetter och numera är det den här firman som satt den bortglömda orten på kartan igen.
Med denna ynka skylt deltar jag i BP:s skyltsöndag. Det är inte mycket att skryta med, men bättre en bild än ingen.
Nästa helg blir nog än mindre men var sak har sin tid.
Tack för att du tog dig tid att kika in.
Helgbilden

9 kommentarer:

BP sa...

Den första bilden är helt underbar och jag förstår mycket väl att du inte använde den pärlan till ett flytt.

Hur mycket har ni eller särbon egentligen att flytta?! - Familjen ekorre/hamster eller;-)

Bilden på lilla ån är suveränt fin. Jag som hatar regn är glad över att vi inte fått den varan på flera månader, men jag förstår ju problemen såklart...

Å stort tack Anemonen för den fina handmålade skylten i sista bilden:-))))

Tack för länken också förresten:-)

KajsaLisa sa...

Det var väl en fin bild, men jag gillar den översta mest.

Barbro sa...

Vilken häftig flyttbuss du visar. Men kanske inte så rymlig som de flesta kan behöva i dessa dagar.
Aj, aj då! Verkar inte så fiskrikt i denna å. När kylan så kommer finns det nog knappast något djup för dem att gömma sig i.
Bilarna har då en färggrann blandning, passar till höstfärgerna.

bettyl-NZ sa...

That Ford truck is amazing! Moving is such a hassle but it's worth it to get to the new place to make it your own.

Violen sa...

Lycka till med flytten! Första vilden är både läcker och nostalgisk, tänk om du hade kunnat använda den!

Mias Mix sa...

Hoppas flytten flyter på bra och att du får ordning på nya stället. Läcker skylt!

Helen sa...

Det är mycket jobb med att flytta men det blir säkert kanon när allt är klart. Försök ta det lite lugnt emellanåt så du inte sliter ut dig och blir däckad på kuppen. Lycka till med allt!

Stare Ström sa...

Tänk så praktiskt när allt rymdes i en sån bil!

Anni sa...

Vilken insats att få liv i en by genom bilimport och -fix! jag blir glad av entreprenörer!
Men samtidigt blir jag alldeles matt av allt flyttande. Och så en älg mitt i det! Jisses, det är väl jobb nog att ta hand om allt det köttet! Utgår från att det förvaras hos dig så att det inte också ska flyttas runt.
Vilken vacker redigering/filter du använt på bilderna på ån och bilarna. Ån ser ut som en oljemålning, påminner om en tavla mina farföräldrar hade.
Skinnväskan till vänster på första bilden ser ursnygg ut, ja även kofferten i mitten! Och bilen, såklart!
Önskar dig en lugnare vecka!