söndag 9 oktober 2016

Skyltsöndag # 74

Jag tittar numera ner mer än upp, och orsaken är de här brunnslocken.
Jag bor i en "stad" med liten variation på brunnslock. 
De ser likadana ut allihop nästan. Här tyckte jag dock att det var konfetti av hjärtan och på den andra tyckte jag mig se tårtbitar.
Kanske för att jag är en gottegris som ligger i träda för att minska sockerintaget. Då är det minsann lätt att se gotter överallt.
 Däremot har vi ljusskygga nyheter här i mörka småland. Om ni tittar noga kan ni se någon bakom handen och det är inte District Z Åh nä det är ju jag!  
Jag är inte på något sätt ljusskygg.
Det får de andra stå för som står på löpsedeln var och varannan dag i kommunen.
Här var det tippning förbjuden och då får jag väl gå till ICA och förbutiken,  och lämna mitt tips den här veckan då. 
Däremot kan jag tippa veckan väder här i söder.
Mest regn och rusk...
 som sig bör i dessa tider.

7 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Tur att jag varken äter godis eller tippar, hihi..
Tack för fin skyltning!
Skyltsöndagskram ♥

KajsaLisa sa...

Jag hittar aldrig lika spännande brunnslock som du måste vara något lokalt hos dig. Sen gillar jag den fyndiga tolkningen av sista bilden.

BP sa...

Är precis som du väldigt förtjust i brunnslock. Å då du är en gottegris så är dessa ju rena ögongodis tycker jag. Snyggt!

Tvåan är riktigt kul med alla speglingar. Å du lyckades perfekt med att fördela dig och tornen mellan fingrarna. Suveränt bra gjort!

Trean är härlig och eggar fantasin. För vad händer om den bil av misstag tippar just där. Härligt med olika tolkningar. Love them:-)

Tusen tack för suverän skyltning och länken:-)

Mias Mix sa...

Härlig skyltning! Visst är det kul med brunnslock när man väl upptäckt dem :) Och så fint med alla hjärtan!

Gemsofmylife sa...

Brunnslock är fina :) när jag var liten fick jag inte gå på andra brunnar än K- brunnar var bara ngt som vi barn höll på med K skulle betyda kärlek ;)
Tack för underbara skyltar
Kram

Barbro sa...

Vilket härligt intresse, brunnslock! Inte skönt om snön kommer och gömmer konstverken. Men de var onekligen lockande att se på inte bara för gottegrisar.

nattsyrransphoto sa...

Det var fina och annorlunda brunnslock. Blev faktiskt lite fnissig när jag läste eftersom jag är en sån som alltid tittar ner på brunnarna. Bara för att försäkra mig att jag inte kliver på brunnar märkt med A = Avbruten kärlek. Däremot går jag alltid på brunnar märkta med K = Kärlek :) Tänk så knasigt men jag kan inte låta bli. Har gjort så nästan hela mitt liv. Härligt inlägg! Må så gott!

Copyrightskyddade bilder